همشهری آنلاین: یکی از قاریان بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید محوریت قرآن کریم را در تمامی عملکردهای خود فراموش نکند، اظهار کرد: اگر ظرفیت کار قرآنی و مطالبه‌گری قرآنی در جامعه ایجاد شود، به طور یقین دولتمردان ما رقمی بیشتر از نیم‌درصد برای بودجه فعالیت‌های قرآنی اختصاص خواهند داد.

ابولقاسمی

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این که رئیس جمهور آینده کشورمان ابتدا باید باور داشته باشد که قرآن‌مداری در اجرای قانون بسیار کمک کننده خواهد بود، گفت: یکی از انتظارات جامعه قرآنی از رئیس جمهور آینده این است که بحث محوریت و موضوعیت قرآن را فراموش نکند.

وی در ادامه با تأکید بر این که قرآن همه چیز را برای ما مشخص کرده و هیچ ابهامی در هیچ کجای آن وجود ندارد، افزود: رؤسای جمهور باید بحث محوریت و موضوعیت قرآن کریم را در اخلاق سیاسی، در رفتار سیاسی و در اجرای کارها فراموش نکنند و مطمئناً عمل به این کار چندان سخت نخواهد بود.

این قاری بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: اگر نگاهی به سنت ‌پیامبر اکرم(ص) و سیره اهل بیت(ع) داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که تمام عملکرد این عزیزان مستند بر قرآن است، بنابر این باید تلاش شود تا بر اساس سیره و سنت این رهبران دینی رفتار شود.

ابوالقاسمی در ادامه به داستان تشکیل شورای شش نفره پس از وفات خلیفه دوم در زمان حضرت امیرالمؤمنین(ع) که برای زعامت امت اسلامی تشکیل شده بود، اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) می‌توانست با یک دروغ خلافت را به دست آورد؛ عده زیادی از او خواستند که به کتاب خدا، سنت و سیره پیامبر(ص) و روش شیخین عمل کند، اما حضرت این کار را قبول نکرد.

وی با تأکید بر این که اگر فرد دیگری غیر از حضرت علی(ع) بود، با یک دروغ در آن روز خلافت را به دست می‌گرفت، گفت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) این کار را نکرد تا برای همه ما حجت شود که رفتار حاکم یک جامعه چگونه باید باشد.

این قاری بین‌المللی کشورمان خاطرنشان کرد: عملکرد افرادی که رئیس جمهور می‌شوند، باید مبتنی بر قرآن و حدیث باشد و غیر از این نه تنها برای جامعه قرآنی که برای هیچ فردی پذیرفته شده نیست.

این فعال قرآنی کشورمان در ادامه به بحث‌های بودجه‌ای قرآن و انتظاراتی که در این زمینه از رئیس جمهور می‌رود اشاره کرد و گفت: تاکنون فعالیت در بحث اختصاص بودجه قرآنی خوب بوده، به خصوص در بحث بودجه نیم درصد فعالیت‌های قرآنی تا حدودی انتظارات را برآورده کرده و تا حدود زیادی مطلوب بود که امیدواریم ادامه پیدا کند.

ابوالقاسمی با اشاره به این که هنوز ظرفیت مطالبه‌گری قرآنی در جامعه ما به خوبی درست نشده است، تصریح کرد: اگر ظرفیت کار قرآنی و مطالبه‌گری قرآنی در جامعه ایجاد شود، به طور یقین دولتمردان ما رقمی بیشتر از نیم درصد برای بودجه فعالیت‌های قرآنی اختصاص خواهند داد.

وی در ادامه با تأکید بر این که در حال حاضر تعریف خوبی از فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد، گفت: فعالیت‌های قرآنی ما آن قدر که باید توده مردم را وارد فعالیت‌ در این عرصه ‌نمی‌کند. اگر فعالیت‌های ما به حدی برسد که توده مردم وارد فعالیت‌های قرآنی کند و مطالبه‌گری قرآنی ایجاد شود، آن زمان مطالبات مردمی کاری می‌کند که هر رئیس جمهوری که باشد، مجبور می‌شود به مطالبات قرآنی مردم نیز جواب دهد.

این قاری بین‌المللی کشورمان در ‌پایان با اشاره به این که هنوز اتفاق خاصی در مورد داشتن مطالبه‌گری قرآنی توسط مردم نیفتاده است، اظهار کرد: این اتفاق باید در جامعه رخ دهد، یعنی ما نمی‌توانیم یک طرفه بگوییم حتماً باید پول و امکانات ترزیق شود، اما طرح، برنامه، فکر و ایده وجود نداشته باشد، ما باید دارای طرح و ایده و برنامه برای این که چگونه قرآن به جامعه وارد کنیم، داشته باشیم. اگر این گونه باشد و مبالغی بالاتر از نیم درصد هم به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یابد، جای کار وجود دارد.

کد خبر 217760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز