همشهری آنلاین: مدیر رادیو قرآن از جمله راهکارهای سازنده در شناسایی مستعدان قرآنی را ایجاد شبکه اجتماعی به‌صورت مجازی نام برد و اظهار کرد: مؤسسات قرآنی ـ مردمی می‌توانند استعدادهای افراد را از طریق فضای مجازی شناسایی و تحت کنترل و همچنین آموزش قرار دهند.

محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به این موضوع که استعدادیابی قرآنی نیازمند برنامه‌ریزی مهندسی و جامع است، گفت: کشف استعداد و به طور کلی استعدادیابی یکی از ضروریات جامعه قرآنی است به این دلیل که حضرت امام خامنه‌ای بر موضوع کشف مستعدان قرآنی تأکید فراوان دارند و نسبت به منویات ایشان باید جدی‌تر عمل کنیم.

این کارشناس قرآنی در ادامه به دیدار جامعه قرآنی و اعضای رادیو با مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: براساس دیداری که جامعه قرآنی و همچنین اعضای رادیو با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتیم، ایشان به یکی از برنامه‌های رادیو قرآن با عنوان «نور باران» اشاره کردند و این برنامه را نوعی کشف استعداد نام بردند و همچنین ارائه هنر تلاوت قرآن و حفظ قرآن را از ضروریات دانستند و به پرورش مستعدان قرآنی و کشف این افراد تأکید داشتند که به همین منظور همواره باید به موضوع استعدادیابی قرآنی به‌صورت دقیق‌تر بپردازیم.

توجه به منویات مقام معظم رهبری نسبت به پرداختن استعدادیابی قرآنی

وی ضمن بیان مطلب فوق اضافه کرد: هم‌اکنون براساس منویات مقام معظم رهبری پیرامون پرداختن به استعدادیابی قرآنی، رادیو قرآن به این موضوع پرداخته است و باید زمینه‌ای فراهم شود تا مؤسسات و مراکز قرآنی کشور این مهم را پیگیری کنند.

این قاری قرآن با اشاره به این موضوع که مؤسسات و مراکز قرآنی به استعدادیابی قرآنی بپردازند، گفت: مؤسسات قرآنی ـ مردمی باید به گونه‌ای فعالیت داشته باشند که در کنار ارائه فعالیت‌های قرآنی نیز بحث استعدادیابی را در اولویت کار قرار دهند.

محمدزاده هدف از تحقق استعدادیابی قرآنی در مؤسسات قرآنی ـ مردمی را پرورش نوجوانان دانست و افزود: به جهت اینکه نوجوانان ذوق و استعداد فراوانی به موضوعات هنری، دینی، فرهنگی و حتی قرآنی دارند، باید زمینه‌های لازم جهت پرورش این افراد به‌صورت هموار با پشتیبانی مسئولان قرآنی فراهم شود.

شناسایی استعدادهای افراد از طریق فضای مجازی

مدیر رادیو قرآن در ادامه از جمله راهکارهای سازنده در شناسایی مستعدان قرآنی را ایجاد شبکه اجتماعی به‌صورت مجازی نام برد و اظهار کرد: مؤسسات قرآنی ـ مردمی می‌توانند استعدادهای افراد را از طریق فضای مجازی شناسایی و تحت کنترل و همچنین آموزش قرار دهند.

این مسئول خواستار فراهم شدن زمینه مراجعه مستعدان قرآنی از طریق فضای مجازی شد و افزود: لازم است تا از طریق رسانه‌های جمعی تبلیغات ویژه جهت زمینه‌های مختلف استعدادیابی صورت گیرد و در این راستا ایجاد شبکه اجتماعی می‌تواند کمک فراوانی به این مهم کند.

این کارشناس قرآنی به شناسایی و پرورش مستعدان قرآنی در هر نقطه از کشور توسط مؤسسات قرآنی ـ مردمی اشاره و تصریح کرد: با توجه به تعدد مؤسسات قرآنی در سطح کشور، می‌توان نسبت به موقعیت جغرافیایی هر مؤسسه به شناسایی مستعدان قرآنی پرداخت.

نهادهای قرآنی هدایتگر برنامه‌های نخبه‌پروری مؤسسات قرآنی قرار گیرند

وی ضمن بیان مطلب فوق خواستار حمایت اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور و همچنین اتحادیه تشکل‌های قرآنی در راستای هدایت برنامه‌های آموزشی مؤسسات قرآنی شد و بیان کرد: نهادهای قرآنی می‌توانند به عنوان هدایت‌گر در برنامه‌های آموزشی مؤسسات قرآنی همچون نخبه‌پروری عمل کنند که در نهایت با تحقق این مهم استعدادیابی قرآنی به صورت جامع و مهندسی شکل خواهد گرفت.

محمدزاده در رابطه با ارائه تسهیلات ویژه به نخبگان قرآنی گفت: همواره بنیاد نخبگان قرآنی به امور نخبگان رسیدگی دارند و قاعدتاً نخبگان قرآنی مستثنی از این موضوع نیستند که با درج نام و عضویت در مجموعه نخبگان کشور می‌توانند از امکانات قانونی و مصوب که برای نخبگان در نظر گرفته شده است، بهره‌مند شوند.

این فعال قرآنی در پایان یادآور شد: نخبگان قرآنی اگر تسهیلاتی را لازم داشته باشند، می‌توانند از طریق معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری کنند تا از لحاظ معنوی و مادی به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 214853
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز