گروه حوادث: یک زن و شوهر مدیران یک شرکت کاغذی بودند که به بهانه پرداخت وام و کاریابی میلیون‌ها تومان پول به جیب زدند.

متهم

آبان‌ماه سال گذشته ده‌ها نفر به دادسرای ناحیه 6 تهران رفته و پرده از راز کلاهبرداری اعضای یک شرکت برداشتند. یکی از مالباخته‌ها که متقاضی وام بود هنگام طرح شکایت گفت: 27مهرماه91 با دیدن آگهی شرکت کارسازان کاویان که نشان می‌داد وام خوداشتغالی پرداخت می‌کنند به نشانی دفتر در خیابان زرتشت رفتم و قرار شد مبلغ 700هزار تومان کارمزد وام و 100هزار تومان برای ضمانت پرداخت کنم.

وی ادامه داد: من نیز این مبلغ را پرداخت کردم و مدیر شرکت گفت که بعد از یک‌ماه می‌توانم به دفتر بروم و وام خود را تحویل بگیرم اما یک‌ماه بعد وقتی به دفتر رفتم ناباورانه متوجه شدم که شرکت تعطیل شده است و ده‌ها نفر شبیه من به بهانه گرفتن وام در دام کلاهبرداری اعضای شرکت گرفتار شده‌اند.

بعد از افزایش این شکایت‌ها پرونده برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار مأموران اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای شرکت کاغذی با تبلیغات گسترده در دنیای مجازی، طعمه‌های خود را شناسایی می‌کرده و به بهانه اشتغال به‌کار و دریافت وام، دست به کلاهبرداری می‌زده‌اند.

در تحقیق از مالباخته‌هایی که به بهانه کاریابی فریب اعضای شرکت را خورده بودند مشخص شد که کلاهبرداران با دریافت مبلغ 50تا 100هزار تومان از هر مالباخته وعده استخدام در شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد با شهرداری را می‌دادند اما با تعطیلی دفتر هیچ اقدامی برای اشتغال افراد انجام نداده و پا به فرار گذاشته بودند.

کارآگاهان اداره چهاردهم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که شرکت کارسازان کاویان در هیچ نهاد رسمی و دولتی ثبت نشده و متهمان پرونده، زن و شوهری به نام‌های سوسن 39ساله و حمیدرضا 41ساله هستند که جهت انجام کلاهبرداری اقدام به اجاره دفتر شرکت کرده و پس از چندین‌ماه فعالیت، متواری شده‌اند. سرانجام اقدامات و تجسس‌های پلیسی در این پرونده نتیجه داد و کارآگاهان اداره چهاردهم موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در یک مجتمع مسکونی در شمال پایتخت شده و هر دو نفر را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

با دستگیری متهمان و آغاز تحقیقات مشخص شد که این زوج با اسناد و مدارک شناسایی مالباخته‌ها چندین شرکت کاغذی نیز به ثبت رسانده و قصد داشته‌اند تا پس از تکرار اقدامات خود در قالب شرکت‌های جدید پول افراد دیگر را به جیب بزنند و نهایتا بعد از اجرای نقشه کلاهبرداری به‌صورت غیرقانونی از کشور خارج شوند اما پیش از اجرای سناریوی جدید خود دستگیر شده و ناکام ماندند.

این زوج کلاهبردار در بازجویی‌ها به کلاهبرداری میلیونی اعتراف کردند و تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد.سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: دستور انتشار تصاویر هر دو متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده است؛ به همین‌خاطر از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند. همچنین از افرادی که از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره‌تماس 51055431 دراختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 214774
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز