یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: دختر جوانی که خودش در دام کلاهبرداری حرفه‌ای گرفتار شده و 12میلیون تومان پولش را از دست داده بود نقشه کشید که با همان شگرد دست به کلاهبرداری از بقیه بزند.

متهم- حوادث

اسفند‌ماه سال گذشته زن جوانی به دادسرای ناحیه 4 تهران رفت و از دختر جوانی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. او گفت: در جست‌و‌جوی یک خانه دانشجویی برای اجاره‌کردن بودم که چشمم به یک آگهی افتاد. در این آگهی نوشته شده بود یک دختر دانشجو نیاز به هم‌اتاقی دارد. بلافاصله با شماره تلفنی که در آگهی درج شده بود تماس گرفتم.

دختر جوانی که خودش را کیمیا معرفی می‌کرد گوشی را برداشت و مدعی شد که مثل من دانشجو است و برای تأمین کرایه خانه، نیاز به هم‌اتاقی دارد. من که دیدم شرایط او با من یکی است، تصمیم گرفتم به خانه وی نقل مکان کنم و به همین دلیل راهی خانه کیمیا در شرق تهران شدم. دختر جوان مدعی بود که هم‌اتاقی‌اش از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و به همین علت قصد بازگشت به شهرستان را دارد و به همین‌خاطر وی برای پرداخت کرایه خانه دنبال هم‌اتاقی می‌گشته است.

من هم حرف‌های او را باور کردم و زمانی که درخصوص شرایط کرایه‌خانه به توافق رسیدیم، قرار شد پول ودیعه به مبلغ 3میلیون تومان توسط من پرداخت شود و در عوض کیمیا پرداخت کرایه ماهانه را برعهده بگیرد. او حتی برای جلب اعتمادم اجاره‌نامه خانه را نیز نشان داد و من که کاملا به او اعتماد پیدا کرده بودم همه 3میلیون تومان را به او پرداخت کردم و رسید گرفتم. اما چند روز بعد، وقتی به خانه کیمیا اسباب‌کشی کردم، هر چه زنگ زدم کسی در را باز نکرد. همان لحظه زن میانسالی به مقابل در آمد و مدعی شد که کیمیا چند روز پیش با او تسویه‌حساب کرده و از آنجا رفته است. وقتی خبر را شنیدم با شماره تلفن دختر جوان تماس گرفتم اما گوشی‌اش خاموش بود و فهمیدم که وی از من کلاهبرداری کرده است.

با این شکایت دستور بازداشت دختر کلاهبردار صادر و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری او شروع شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که نام واقعی دختر جوان مریم است و وی در حال حاضر در خانه‌ای در همان حوالی زندگی می‌کند. مأموران راهی خانه مریم شدند و بعد از دستگیری وی، در بازرسی آنجا کپی اسناد و مدارک شناسایی چند دختر دیگر را به‌دست آوردند و متوجه شدند که وی با این شگرد از افراد دیگری هم کلاهبرداری کرده است. با شناسایی تمامی مالباختگان، آنها در اداره آگاهی حاضر شدند و با شناسایی مریم، او را به‌عنوان فردی که سرشان کلاه گذاشته بود، معرفی کردند.

دختر 26ساله که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت با اعتراف به کلاهبرداری از طعمه‌هایش گفت: سال گذشته، دقیقا به همین شیوه از من کلاهبرداری شد و مبلغ 12میلیون تومان سرمایه‌ام را از دست دادم. برای همین تصمیم گرفتم هر طوری شده پولم را پس بگیرم. وقتی نتوانستم کلاهبردار را پیدا کنم با همان شیوه شروع به کلاهبرداری از بقیه کردم تا اینکه دستگیر شدم.
سرهنگ رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: از آنجا که احتمال می‌رود متهم با این شگرد از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده باشد از شاکیان احتمالی دعوت می‌شود برای شناسایی او و طرح شکایت به پایگاه چهارم مراجعه کنند.

کد خبر 214968
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز