همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: در توسعه خطوط اتوبوس‌های تند رو (بی‌آر تی) توانستیم اقدامات بسیار گسترده‌ای را انجام دهیم و همچنین تلاش داریم تا پایان سال مجموعه این خطوط را به ۱۰ خط برسانیم.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف در مراسم ورود واگن‌های جدید مترو با بیان اینکه نه تحریم‌ها و نه مشکلات داخلی مانع برنامه‌های از پیش تعیین شده ما نشدند اظهار کرد: زمانی سالانه تنها ۵/۲ کیلومتر مترو در تهران احداث می‌شد اما امروز به نقطه‌ای رسیدیم که در سال بیش از ۱۵ کیلومتر مترو به بهره برداری می‌رسد.

قالیباف افزود: همچنین در توسعه خطوط اتوبوس‌های تند رو (بی‌آر تی) توانستیم اقدامات بسیار گسترده‌ای را انجام دهیم و همچنین تلاش داریم تا پایان سال مجموعه این خطوط را به ۱۰ خط برسانیم.

وی با اشاره به اینکه خطوط اتوبوس‌های تندرو امروز سهم قابل توجهی از سفرهای شهری را در تهران بر عهده دارد، گفت: ما خوشحالیم می‌بینیم به طور مثال یک کارگر برای انجام کارش وقتی مجبور است از جنوب شهر به شمال، شرق و یا غرب برود می‌تواند با استفاده ازحمل و نقل عمومی، با کمترین هزینه و کوتاه‌ترین زمان به مقصد برسد و ما در شهرداری تمام تلاش خود را کردیم که بیشترین امکانات را در اختیار بیشترین مردم قرار دهیم.

قالیباف با بیان اینکه ضمن توسعه کمی و تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی، در تلاشیم تا بهره وری ناوگان را بالا ببریم گفت: هوشمندی سازی سیستم حمل و نقل یکی از اقداماتی است که در این راستا در دستور کار قرار گرفته، چنانچه به طور مثال سعی داریم شرایطی را فراهم کنیم تا هرگاه فردی به ایستگاهی رسید بداند که ۵ دقیقه، ۱۰ دقیقه، ۳۰ دقیقه و یا چقدر باید منتظر رسیدن اتوبوس باشد.

وی تصریح کرد: این حق مردم است که بدانند زمان رسیدن اتوبوس دقیقا چقدر است تا بتوانند تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند، همچنین برنامه و هدف ما این است که شرایطی را فراهم کنیم تا هر شهروند حداکثر با طی کردن ۳۰۰ تا ۳۳۰ متر به هر سمت بتواند به یکی از ایستگاه‌های شبکه حمل نقل عمومی برسد و بدانند که با چه مدل حمل و نقلی در چه مدت زمان و با چه قیمتی می‌تواند به مقصد برسد.

مترو در اطراف تهران

وی در خصوص ساخت متروهای اقماری توسط شرکت مترو گفت: امروز قریب به سه میلیون نفر از مردم روزانه به شهر تهران وارد و خارج می‌شوند و در واقع محل سکونتشان اطراف تهران است اما معیشتشان در پایتخت صورت می‌گیرد، ما آن‌ها را به نوعی شهروندان خود می‌دانیم و در تلاشیم تا رفاه و آسایش آن‌ها را با توسعه متروهای اقماری محقق کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: خط متروی فرودگاه امام (ره) و پرند در حال احداث است. همچنین خط ۳ متروی تهران از چهار راه ولی عصر (عج) به سمت بزرگراه آزادگان در دست احداث قرار دارد که امیدواریم در بهار امسال این بخش از خط ۳ به بهره برداری برسد و همچنین دستگاه حفار اتوماتیک خط ۳ که اکنون به سمت شمال در حال حرکت است در مرحله بعد به سمت اسلامشهر ادامه مسیر دهد.

کد خبر 201143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز