گروه شهری: طی سه‌ماه گذشته بیشترین درخواست شهروندان تهرانی در تماس با سامانه مدیریت شهری (137) مربوط به حمل‌ونقل عمومی بوده است.

مردم در این تماس‌ها مطالبه افزایش اتوبوس و بهره‌برداری کامل از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی را مطرح کرده‌اند.معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه شهروندمداری رمز موفقیت مدیریت شهری است، اعلام کرد: از آنجا که پیام‌های سامانه مدیریت شهری پل ارتباطی شهرداری تهران با شهروندان به شمار می‌آید، رسیدگی به این درخواست‌ها با اعمال دقت و سرعت در ترتیب اثر دادن به پیام‌های مردم، از تکالیف و وظایف اصلی این معاونت است.

سیدجعفر تشکری هاشمی اظهار امیدواری کرد که مسئولان مربوطه که ظاهرا مشکلات روزانه مردم به‌دلیل کمبود اعتبارات حمل‌ونقل عمومی در استفاده از اتوبوس و مترو را نمی‌بینند، حداقل صدا و درخواست مردم تهران که مطالبه حمل‌ونقل عمومی است را بشنوند.
بنا بر این گزارش، بیش از 82درصد مجموع پیام‌های شهروندان توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به مرحله انجام و تأیید رسیده و 16درصد از این درخواست‌ها نیز در دست اقدام قرار دارند.

توسعه شبکه اتوبوسرانی

در همین باره مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از ورود سری جدید اتوبوس‌های دوکابین تا پایان سال خبرداد.
وی گفت: 123دستگاه اتوبوس دوکابین جدید در حال حمل به سمت کشورمان است که با ورود این اتوبوس‌ها، ظرفیت جابه‌جایی شبکه خطوط اتوبوس‌های تندرو (BRT) حدود 200هزار نفر در روز افزایش می‌یابد. پیمان سنندجی با اشاره به اینکه قرارداد ورود هزار دستگاه اتوبوس دوکابین جدید منعقد شده که بخشی از این اتوبوس‌ها یعنی 123دستگاه در حال بارگیری و حمل به سمت کشورمان است، اظهار کرد: این اقدامات در جهت توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو و همچنین افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در خطوط موجود صورت گرفته است.

بنا براین گزارش، ‌هر اتوبوس دوکابین به‌طور متوسط روزانه 1500مسافر را جابه‌جا خواهد کرد که بر این اساس با ورود 123دستگاه اتوبوس دوکابین جدید، ظرفیت جابه‌جایی شبکه خطوط اتوبوس‌های تندرو حدود 184هزار و 500نفر در روز افزایش می‌یابد. در حال حاضر روزانه دو میلیون جابه‌جایی با خطوط اتوبوس‌های تندرو صورت می‌گیرد که با احداث دو خط جدید در این سامانه و افزایش تعداد اتوبوس‌های فعال، میزان جابه‌جایی‌های شبکه اتوبوس‌های تندرو افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

به گفته سنندجی، سری جدید اتوبوس‌های تندرو حدود یک‌‌ماه دیگر به کشور می‌رسند که تعدادی از این اتوبوس‌ها در خطوط موجود ازجمله خطوط یک و پنج به‌کارگیری می‌شود و تعدادی نیز در خطوط جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی خط جدید تندرو حدفاصل پایانه خاوران تا پایانه جنوب به‌زودی آغاز می‌شود، افزود: همچنین احداث خط جدیدی از اتوبوس‌های تندرو در مسیر بزرگراه صدر در دستور کار قرار دارد که پس از تکمیل پروژه تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر، این خط نیز احداث خواهد شد.

کد خبر 196079
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز