گروه شهری: بهره‌برداری از مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران در بهار92 آغاز می‌شود. این مرکز هم‌اکنون از 86درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

علی‌اصغر مونسان، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه کلنگ مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران، اول شهریور‌ماه سال 86 به زمین خورده است، افزود: زمین این پروژه در منطقه 15به مساحت 28هزار مترمربع است و به‌طور کلی این مرکز دارای پنج سالن تئاتر بسیار پیشرفته است.بنا براین گزارش در قالب این پروژه یک کارگاه دکور و دو ساختمان در سطح هشت هزار مترمربعی ساخته شده و حدود 20هزار مترمربع از اراضی این مرکز نیز، محوطه‌سازی‌ شده است.

مونسان مجموع فضاهای مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران را در قالب فضاهای روباز، سالن‌های نمایش، فضاهای انتظار، فضاهای پشتیبانی، فعالیت‌های آموزشی، جمعی و فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی عنوان کرد و ادامه داد: سالن نمایش اصلی این مجموعه در فضایی به وسعت دو هزار و 400مترمربع و با ظرفیت یک هزار نفر پیش‌بینی شده و در کنار آن چهار سالن نمایش تئاتر تجربی، هر یک به ظرفیت 150نفر، سالن نمایش تئاتر عروسکی با ظرفیت 120نفر و نیز سالن نمایش سینما و آمفی‌تئاتر با ظرفیت 150نفر پیش‌بینی شده است. وی همچنین از پیش‌بینی فضایی به وسعت سه هزار مترمربع به‌عنوان سالن‌های تمرین، اتاق‌های پشت صحنه و صحنه در این مجموعه خبر داد و گفت: کارگاه خیاطی نیز در فضایی به وسعت هزار مترمربع و کتابخانه تخصصی و سایت اینترنت آن به وسعت هزار و 200مترمربع پیش‌بینی شده است.

بنا براین گزارش مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران همچنین از اختصاص دو هزار و 630مترمربع از این مرکز تئاتر به گالری‌ها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های نمایشی، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی خبر داد و گفت: در بخش فرهنگی و تفریحی نیز، غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی، سالن بازی بچه‌ها و رستوران و فروشگاه در فضایی به وسعت هزار و 400مترمربع فراهم شده است.

کد خبر 200033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز