همشهری آنلاین: نهمین کتاب از روزنوشت های آیت الله هاشمی رفسنجانی که به خاطراتش از سال ١٣٦٨ بازمی گردد با عنوان أرامش بعد از توفان از سوی دفتر نشر معارف در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

هاشمی در نشست خبرگان سال 68

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا علی لاهوتی،‌ تدوین کننده این اثر، می گوید: آماده سازی این کتاب از مجموعه «کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی» اسفند 89 آغاز شده و ویراستاری آن تا پایان امسال ادامه دارد.

لاهوتی  با اشاره به رونمایی از این کتاب در بیست‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، درباره منابع کتاب «آرامش بعد از توفان» گفت: برای تکمیل و مستندسازی این کتاب از خاطرات افراد، اسناد مرکز پژوهش‌های وزارت امورخارجه، کتاب‌های ارتش و سپاه درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، آثار منتشر شده در کشورهای دیگر از جمله عراق و مصر درباره این جنگ و آرشیو رسانه‌های خارجی و بولتن خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 68 استفاده شده است. 

 لاهوتی افزود: از دیگر منابع استفاده شده می‌توان به آرشیو مجلات خارجی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب‌های منتشر شده توسط مجلس شورای اسلامی، روزنامه‌های کثیرالانتشار سال 68 و آرشیو دفتر نشر معارف انقلاب درباره سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، خطبه‌های نماز جمعه و پیام‌های رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد. 

کتاب خاطرات رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال 1368 با محوریت وقایع مهم آن سال مانند ماجرای برکناری آیت‌الله منتظری از قائم مقامی رهبری،رحلت امام خمینی (ره)، جلسه مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری جمهوری اسلامی، آزادی اسیران ایرانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و دامنه مسایل مربوط به قطعنامه 598، و انتخابات ریاست جمهوری ،توسط دفتر نشر معارف انقلاب منتشر خواهد شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را باید تنها رجل سیاسی ایران به شمار آورد که به شکلی منظم و مرتب و هر ساله خاطرات 22 سال قبل خود را به همراه پی‌نوشت‌ها و توضیحاتی مفصل به بازار کتاب عرضه می‌کند.نکته جالب توجه اقبال عمومی به این خاطرات است، به نحوی که برخی از این آثار تا ده بار هم تجدید چاپ شده‌اند.

more  چاپ اول تازه‌ترین کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی تمام شد

 more   خاطرات سال 66 هاشمی رفسنجانی در نمایشگاه کتاب

 به گزارش همشهری آنلاین  در این روز نوشت‌ها ریزترین رخدادها و دیدارها با افراد از گروه‌هاو نحله‌های مختلف آمده است و به دلیل آنکه د رزمان وقوع رخداد یاد شده نگاشته شده است ،اظهار نظر هاشمی و نگاه و داوری وی در همان زمان نسبت به آن رخداد را در خود دارد.

نخستین کتاب از مجموعه خاطرات هاشمی رفسنجانی در اواسط دهه هفتاد در روزنامه همشهری به صورت پاورقی منتشر شد و بعد از آن به فاصله دو سال یک بار یک جلد از این خاطرات عرضه عمومی شد. یکی از این مجلدات به صورت روزانه د رروزنامه جام جم نیز به صورت پاورقی انتشار یافت.اما چند سالی است که خاطرات هر سال آقای هاشمی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه عمومی می‌شود.

 انتشار خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی همه گاه با واکنش‌های مختلفی روبرو شده و می شود و نقدو شرح های فراوانی بر آن نگاشته شده است. نخستین کتاب خاطرات هاشمی بیش از 8 بار تجدید چاپ شد که از اقبال عمومی به این نوشته ها خبر می دهد.

  تاکنون از مجموعه «کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی» عناوین «دوران مبارزه»، «انقلاب و پیروزی»، «انقلاب در بحران»، «عبور از بحران»، «پس از بحران»، «آرامش و چالش»، «به سوی سرنوشت»، «امید و دلواپسی»، «اوج دفاع»، «دفاع و سیاست» و «پایان دفاع، آغاز بازسازی» به چاپ رسیده‌اند.

کد خبر 162716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز