همشهری آنلاین: کتاب صراحت نامه گفت وگوی نشریه مدیریت ارتباطات با آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره برخی موضوعات پس از انتخابات سال 88 است که بعد از یک سال با دریافت مجوز انتشار از سوی انتشارات سیمای شرق در قطع کوچک پالتویی منتشر می‌شود.

کتاب هاشمی

به گزارش مهر این کتاب متن کامل گفتگویی است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ماهنامه مدیریت ارتباطات انجام داده و سال گذشته در این ماهنامه منتشر شده است، یک سال پس از ارائه به اداره کتاب به منظور نشر در قالب کتاب موفق به دریافت مجوز نشر شد و هفته آینده به بازار کتاب وارد می‌شود.

این گفتگو به دلیل بازتاب‌های گسترده‌ای که همزمان با انتشار در دومین شماره از ماهنامه مدیریت ارتباطات به همراه داشت و برگزیده جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز شد از سوی انتشارات سیمای شرق و در قطع پالتویی در دست انتشار قرار گرفت.

شرایط خاص بعد از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در خردادماه سال 88 موجب شد این مصاحبه در تیرماه ۸۹ با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس توأمان مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن سال، بازتاب فراوانی در رسانه‌های داخلی و خارجی پیدا کند، چرا که او در این مصاحبه، جملاتی را درباره شرایطش برای کناره‌گیری از فعالیت‌های سیاسی و نامه‌اش به مقام معظم رهبری به زبان آورد.

به گزارش همشهری آنلاین از آیت الله هاشمی رفسنجانی تا کنون سه کتاب گفت وگو منتشر شده است که  کتاب «بی پرده با هاشمی رفسنجانی» گفت وگوی صریح وانتقادی دست اندرکاران روزنامه کیهان باآیت الله هاشمی رفسنجانی است که اوایل دهه هشتاد ابتدا در بیش  از 20 شماره این روزنامه منتشر شد و سپس در قالب کتابی با همین نام از سوی انتشارات کیهان به بازار کتاب راه یافت. هاشمی در این کتاب به عمده ابهامات درباره مسائل سیاسی فرهنگی و اقتصادی پاسخ داده است.

کتاب دوم هاشمی بدون روتوش نام دارد که دکتر صادق زیبا کلام آن را در فرصتی پنج ساله با هاشمی رفسنجانی انجام داده است انتشارات روزنه به بازار کتاب عرضه کرد. در این کتاب هم سوالات صریح و چالشی درباره موضوعات مختلفی که به نوعی هاشمی با آنها دست به گریبان بود مطرح شده است.

کتاب سوم که پیش از این دو کتاب و در اواخر دهه هفتاد منتشر شد حقیقت‌ها و مصحلت‌‎ها نام دارد که در مقایسه با دو کتاب قبلی از حجم کمتری برخوردار است.

کد خبر 203411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز