دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پیش رفتن با جمع نوشته هیرشمن و اقتصاد چگونه کار می‌کند نوشته راجر فارمر با ترجمه محمدرضا فرهادی‌پور دو کتاب تازه‌ای هستند که در حوزه اقتصاد سیاسی از سوی انتشارات دنیای اقتصاد به بازار کتاب عرضه شده‌اند.

به گزارش همشهری‌آنلاین این دو کتاب نخستین کتاب‌هایی هستند که انتشارات دنیای اقتصاد در قالب ناشری نوپا،اما برنامه‌دار در زمینه انتشار کتب تالیفی وترجمه ای در زمینه اقتصاد سیاسی و فلسفه اقتصاد به بازار کتاب عرضه می‌کند.

کتاب «پیش رفتن با جمع» تلاشی عالمانه برای توصیف تجربه های کنش جمعی مردمان آمریکای لاتین است. امروزه در امریکای لاتین مردم با ابتکارات شخصی دست‌به‌کارتوسعة اجتماعی شده اند . انگیزة اصلی این ابتکارات شخصی، «وجدان آموزش دیده و ثروتمند» همانند اروپای غربی یا امریکای شمالی قبل از ظهور دولت رفاه معاصر نیست، بلکه ترکیبی از کاروبار اجتماعی درسطوح محلی و ملی است که توسط طیف متنوعی از ایدئولوژی ها به میدان آمده و با وجدان بعضی از کشورهای ثروتمند در سطح بین المللی درهم آمیخته است.

پیش رفتن با جمع؛تجربه اقتصاد توده ای در آمریکای لاتین:نویسنده:آلبرت هیرشمن/مترجم: محمدرضا فرهادی پور ناشر:انتشارات دنیای اقتصاد: چاپ اول 1391/قطع رقعی ، قیمت 4500 تومان،132 صفحه

کتاب «اقتصاد چگونه کار می کند»پیشنهاد سیاستی مهمی از جانب متفکری برجسته است.
سایمون جانسون (Simon Johnson)، استاد کارآفرینی مدرسه مدیریت اسلون ام‌آی‌تی و اقتصاددان ارشد پیشین صندوق بین‌المللی پول درباره این کتاب می گوید: راجر فارمر سنت‌های هایک و کینز را برای ارائه راهی جدید برای تثبیت اقتصاد و تحکیم اعتماد جامعه در خصوص چشم‌اندازهای آینده به‌طور متوازن به‌کار می‌گیرد.

او ما را به اصول اولیه ارجاع می‌دهد و استدلالی واضح و موجز را به زبانی ارائه می‌کند که پیگیری آن آسان است. هیچ سیاستگذاری اشتیاق چندانی برای پذیرش رویکرد فارمر ندارد؛ همین اتفاق در دهه 1930 برای کینز هم افتاد.

بیایید امیدوار باشیم که ما نیازی نداریم رکود بزرگ دیگری را تجربه کنیم تا رهبران اقتصادی ما پس از وقوع رکود به‌طور جدی اقدام به بازنگری همه‌چیز کنند.

اقتصاد چگونه کار می کند؛نگاه تازه به اقتصاد کلان با تاکید بر دوگانه هایک/کینز:نویسنده:راجر فارمر/مترجم:محمدرضا فرهادی پور
ناشر:انتشارات دنیای اقتصاد:139 چاپ اول 1391/قطع رقعی، قیمت 7000 تومان ،204 صفحه

کد خبر 181003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز