همشهری‌آنلاین: چهار تن از نوازندگان شناخته‌شده کمانچه کنسرت چهارنوازی (کوارتت) سازهای کمانچه و همخانواده‌های این ساز را در روزهای 14 و 15 آبان در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان به صحنه خواهند برد.

چهارگان کنسرت

احسان ذبیحی‌فر، آهنگساز و نوازنده کمانچه ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: این چهارنوازی با ترکیب دو کمانچه، یک قیچک آلتو و یک قیچک باس آثاری را که اختصاصاً برای چهارگان توسط آهنگسازان مختلف ساخته یا تنظیم شده‌اند را روی صحنه به اجرا خواهد گذاشت.

ذبیحی‌فر که پیش از این هم در پروژه شوقنامه‌ و نیز سرخانه در زمره آ‌هنگسازان و نوازندگان کمانچه به شمار می‌رفت به آثار اجرا شده بر اساس چنین برداشتی اشاره کرد و گفت:بر همین اساس آثاری از ابوالحسن صبا، موسیو هایک، علی اصغر بهاری و اردشیر کامکار در کنار قطعاتی از ایمان وزیری، علی صمدپور، سعید هنرمند، حامد افشاری و  خودم(احسان ذبیحی‌فر)برنامه اجرا خواهند شد.

more

 گفت وگوی خواندنی با اردشیر کامکار

نوازندگان چهارگان عبارتند از: احسان ذبیحی فر (کمانچه)، مرتضی مختاری (کمانچه)، شیما شاه محمدی (قیچک آلتو) و حامد افشاری (قیچک بم).
این کنسرت  در روزهای شنبه و (14 و 15 آبان)ساعت 18 در تالار استاد جلیل شهناز واقع در خانه ی هنرمندان ایران اجرا می‌شود.

گروه چهارگان گروه چهارنفری است که با هدف تجربه چهارنوازی زهی ایرانی در بهار86، برای اجرای آثاری که برای این ترکیب از سازها تصنیف می‌شوند، تشکیل شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین پیش از این علی قمصری هم یک گروه از نوازندگان سازهای زهی ایرانی تشکیل داده و در کاخ نیاوران به اجرای چهارنوازی پرداخته بود.

more علی قمصری؛هارمونی ایرانی مدفون شده پشت ردیف

کد خبر 150106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز