جمعه ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلال ذوالفنون، نوازنده نامدار سه‌تار در روزهای 6 و 7 مهرماه بر مزار شمس تبریز در شهر خوی اجرای برنامه خواهد داشت.

 خبر اجرای کنسرت بر مزار شمس را یکی از اعضای گروه اوستا به ایسنا گفت و افزود: گروه اوستا و استاد ذوالفنون اوایل مهر و برای بزرگداشت مولانا به خوی می‌روند تا بر مزار شمس‌تبریزی به اجرای موسیقی و سه‌تار نوازی بپردازند.

بر اساس این گزارش قرار است تور کنسرت‌های استاد جلال ذوالفنون نیز اواسط مهر در در شهرستان‌ها به صحنه برود.
پیش از این قرار بود اولین اجرای گروه و‌آقای ذوالفنون 24 شهریور ماه به مناسبت جشن انگور در ارومیه برگزار شود، اما تاریخ اجرای این کنسرت به اواسط مهرماه به مکان دیگری در ارومیه موکول شد.

بر اساس این گزارش گروه یاد شده روزهای 15 و 16 مهر در تالار شهید آوینی بندرعباس، 20 و 21 مهر در سالن پتروشیمی تبریز، و اواسط بهمن در شهرهای مشهد، قوچان، نیشابور و بیرجند اجرای برنامه خواهند داشت که البته پیش‌بینی می‌شود برخی از تاریخ‌های برنامه‌های بهمن ماه گروه تغییر کند.

اجرای گروه در بهار 91 در شهرهای اسلو،هامبورگ،و چند شهر آمریکا از جمله برنامه‌های آقای ذوالفنون و گروه اوستاست.
کنسرت جلال ذوالفنون دارای دو بخش است. بخش اول شامل بداهه نوازی استاد ذوالفنون و تک نوازی سه‌تار به مدت 35 دقیقه است و در بخش دوم اعضای گروه اوستا 6 قطعه را در مایه‌ شور و آواز بیات ترک اجرا می‌کنند.

مجید محیط (کمانچه آلتو)‌، امین گلستانی (عود) ‌، همایون پشتار (کمانچه)، فرید یداللهی (دف و تنبک) و نغمه هدایتی (سه تار) سایر اعضای گروه هستند.

به گزارش همشهری آنلاین آقای ذوالفنون قرار است ساعت 7و 40 تا 8 و 30 دقیقه فردا(شنبه 12 شهریور) در شبکه خبر تلویزیون درباره موسیقی و دیدگاه‌هایش در این زمینه با رضا مهدوی، کارشناس مجری برنامه صبح با خبر ،گفت وگو کند و به برخی پرسش‌های بینندگان پاسخ دهد.

کد خبر 144559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز