همشهری‌آنلاین: جلال‌الدین محمدیان خواننده نام‌آشنای سال‌های دهه 60 که با تصنیف مردان خدا و هوای وطنم نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت 21‌آبان در تالار وحدت به بازخوانی این تصانیف خواهد پرداخت.

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی سید جلال محمدیان  ضمن اعلام این خبر گفت: ما در این اجرا که بخش‌هایی از آن در مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای اسلامی نیز در 24 آبان تکرار خواهد شد قطعاتی چون"مردان خدا (از سیاوش نور پور با تنظیم کیخسرو پورناظری )" و "هوای وطنم" را که برای مردم خاطره انگیز هستند اجرا خواهیم کرد.

این خواننده در ادامه افزود: ما قطعات دیگری چون "الهی به مستان میخانه‌ات"، "برخیزم"، "ساقیا" و "یاد خدا" که کار آهنگسازی آنها را با اقتباس از درویش دشتی انجام داده‌ام اجرا می کنیم. این در حالی است که به لیل همزمانی این برنامه با عید غدیر احتمالا قطعه"شیرین شیرینه" را نیز که فضای شادی دارد برای مردم اجرا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: گروه مردان خدا در این برنامه با سازهایی چون سنتور، تار، بم تار، کمانچه، نی، ضرب، دف و ویلن به روی صحنه می‌روند که امیدوارم مقبول مخاطبان واقع شود.

سید جلال محمدیان تا کنون 15 آلبوم موسیقی منتشر کرده که از این میان می‌توان به"عاشق دیوانه"، "مردان خدا"، "شیرین شیرینه"، "یاد اسیران"، "مهر مه رویان"، "آشنایان ره عشق" و "مست می عشق" اشاره کرد.

محمدیان چند سال قبل در گفت وگویی با خبرنگار همشهری‌آنلاین گفته بود که بیش از 300 قطعه ضربی مربوط به تعزیه و نوحه‌خوانی را در تحقیقی میدانی گرد آورده و به صدا و سیما پیشنهاد داده بود که 60 قطعه از این مجموعه ضبط شد اما بقیه این قطعات به مرحله ضبط نرسید.

به گفته او برخی از ماندنی‌ترین تصانیف تاریخ موسیقی ایران با الهام از همین قطعات موسیقی تعزیه و نوحه ساخته شده بودند.

کد خبر 150197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز