اگر از دیدارهای آسان مدعیانی مانند آث میلان، بارسلونا و چلسی بگذریم، جذاب‌ترین اختتامیه برای دور رفت لیگ قهرمانان اروپا را آرسنال و المپیک مارسی در فرانسه برگزار می‌کنند.

فوتبال

امشب27 مهر  بارسلونا که در هفته‌های اخیر هنرنمایی مسی آن را به تیمی دست‌نیافتنی تبدیل کرده، میزبان ویکتوریا پلزن است و میلان در خانه با باته بوریسف بازی می‌کند.

انتظار پیروزی در لندن

چلسی امشب در حالی میزبان خنک بلژیک است که همه از این تیم انتظار پیروزی دارند. البته آندره ویاس بواس، سرمربی آبی‌ها معتقد است که این ذهنیت به ضرر تیمش خواهد بود؛ «ما نمی‌توانیم به‌خودمان اجازه بدهیم که این بازی را آسان بگیریم اما این چیزی است که وقتی همه انتظار دارند شما به راحتی برنده شوید، اتفاق می‌افتد.» امشب ویاس بواس که تیمش با 4امتیاز صدرنشین گروه E است، از فرناندو تورس استفاده خواهد کرد؛ بازیکنی که به خاطر محرومیت فعلا نمی‌تواند در لیگ برتر بازی کند. دیگر بازی این گروه را لورکوزن تیم دوم جدول و والنسیا برگزار می‌کنند.

ارتباط فرانسوی

حساس‌ترین بازی امشب اما دیدار المپیک مارسی و آرسنال است. هر دو تیم در لیگ‌های داخلی وضعیت خوبی ندارند؛ مارسی در بحران است و در رده پانزدهم قرار دارد و آرسنال هم در عین غافلگیری، تیم دهم لیگ برتر است. برخلاف وضعیت نه‌چندان مناسب لیگ‌های داخلی اما هر دو تیم شروع خوبی در لیگ قهرمانان داشته‌اند. مارسی با 2پیروزی صدرنشین گروه F است و آرسنال با یک پیروزی و یک تساوی این تیم را تعقیب می‌کند. البته آرسن ونگر سرمربی فرانسوی توپچی‌ها امید زیادی به بازی رفت و برگشت برابر تیم فرانسوی دارد و امیدوار است با کسب 4 امتیاز از این دو بازی، تیمش را به دور بعد رقابت‌ها برساند؛ «2بازی برابر مارسی صعود ما را مشخص می‌کند. اگر 4 امتیاز بگیریم، صعود می‌کنیم.» ونگر به جز مصدومان قبلی، احتمالا در این بازی کایرون گیبس را هم در اختیار نخواهد داشت. البته بازگشت احتمالی آرون رمزی می‌تواند به تقویت خط میانی توپچی‌ها کمک کند.

دیدیه دشان، سرمربی تیم مارسی هم با وجود اعتمادی که برای بازی امشب به بازیکنانش دارد، می‌داند که کار سختی برابر حریف انگلیسی خواهد داشت؛ «حریف ما آرسنال است؛ بهترین تیم. انگیزه ما بردن آرسنال است و همین طور آژاکسیو (روز یکشنبه در لیگ فرانسه).»در دیگر دیدار این گروه، بورسیا دورتموند مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا در حالی در زمین المپیاکو به میدان می‌رود که لوکاس باریوس مهاجم پاراگوئه‌ای خود را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد.‌ دورتموند یک امتیاز دارد و المپیاکو بدون امتیاز در قعر جدول گروه است.

تغییر در گروه شگفتی‌ها

به سختی می‌شد صدرنشینی آپوئل قبرس در گروه G را پیش‌بینی کرد اما این تیم با 4امتیاز بالاتر از رقبایی مانند زنیت، پورتو و شاختار دونتسک، شگفتی‌ساز شده است. پورتو امشب در دیدار با این تیم، به‌دنبال پایان دادن به این شگفتی است؛ آنها هالک و کلبر را در خط حمله در کنار هم دارند و امیدوارند با پیروزی برابر حریف، خود را 6 امتیازی کنند. در این گروه شاختار دونتسک که فصل پیش تا یک‌چهارم نهایی بالا آمده بود ، در 2بازی اول تنها یک امتیاز گرفته و امیدوار است با پیروزی برابر زنیت سن‌پترزبورگ، امیدهایش را برای صعود زنده نگه دارد.

قربانی برای غول‌ها

برای تیم‌های کم‌تجربه‌ای مانند ویکتوریا پلزن و باته بوریسف، هم‌گروهی با غول‌هایی مانند آث میلان و بارسلونا بیشتر به یک کابوس می‌ماند تا رقابت برای صعود. امشب بارسلونا در حالی میزبان ویکتوریا پلزن است که جرار پیکه را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد. پپ گواردیولا سرمربی این تیم هم با توجه به بازی حساس تیمش با سویا در لالیگا، به تعدادی از بازیکنانش استراحت خواهدداد. میلان که در گروه H در رده دوم قرار دارد‌ هم با با ته بوریسف بازی می‌کند.

برنامه بازی‌های امشب 27 مهر

گروه E

بایرلورکوزن - والنسیا
چلسی - خنک

گروه F

مارسی - آرسنال
المپیاکو - دورتموند

گروه G

پورتو - آپوئل
شاختار - زنیت

گروه H

میلان - باته بوریسف
بارسلونا - ویکتوریا پلزن

کد خبر 148838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز