شنبه شب ساعت 24 بود که خسرو حیدری با حضور در هیات فوتبال استان تهران با استقلال قرارداد رسمی امضا کرد.

فوتبال

این در حالی بود که او رضایت‌نامه باشگاه سپاهان را در اختیار نداشت ولی در یک تصمیم جنجالی حاضر به عقب‌نشینی نشد و بعد از اختلاف‌های شدیدی که با مسئولان سپاهان داشت در نهایت با استقلال قرارداد امضا کرد. باشگاه سپاهان با وجود تماس‌های مکرر استقلالی‌ها حاضر به صدور رضایت‌نامه حیدری نشد و به این باشگاه گفت که باید مبلغ 250 میلیون تومان به‌صورت نقد بابت رضایت‌نامه حیدری واریز کند.

باشگاه استقلال که نمی‌توانست این پول را به‌صورت نقد به باشگاه سپاهان بدهد در نهایت پس از پایان بازی ایران مقابل مالدیو، حیدری را به هیأت فوتبال استان تهران برد تا این بازیکن بدون داشتن رضایت‌نامه از سپاهان با استقلال قرارداد ببندد. با توجه به اینکه فصل نقل و انتقالات رو به اتمام بود و طرفین حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نبودند، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال وارد عمل شد و شرایط را برای حضور حیدری در استقلال فراهم کرد.البته کفاشیان از استقلالی‌ها قول گرفته تا در مدت تعیین شده‌ای مبلغ مورد نظر سپاهان را به این باشگاه بدهند. در ضمن قرار بود یک مدافع برزیلی با حضور در تهران با استقلال قرارداد امضا کند ولی این موضوع منتفی شد.

عابدینی دبیر هیأت فوتبال استان تهران در مورد مدارک ناقص حیدری و در دست نداشتن رضایت نامه می‌گوید: «بازیکنانی که در هیأت فوتبال قرارداد خود را ثبت کردند درصورت نقص مدارک از 3تا 5روز فرصت دارند مدارکشان را به سازمان لیگ ارائه کنند. باشگاه بزرگی مثل استقلال و بازیکنی مثل حیدری هرگز بدون رضایت‌نامه از سپاهان اقدام به ثبت قرارداد نمی‌کنند و قطعا این رضایت‌نامه در این فرصت به سازمان لیگ داده می‌شود.»عابدینی در پاسخ به این سؤال که اگر بازیکنی در فرصت اعلام شده مدارک ناقص خود را تکمیل نکند چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ تاکید می‌کند: «اگر در این فرصت مدرکی داده نشود کارت بازی برای بازیکن صادر نخواهد شد.»

فتح‌الله‌زاده هم در مورد عقد قرارداد با حیدری می‌گوید:« او براساس مفادی که در قرارداد سال گذشته‌اش با سپاهان داشت بازیکن آزاد بود. اگر قرار بود استقلال با حیدری قرارداد امضا‌ نکند و مفاد این قرارداد باز شود، کار او و باشگاه سپاهان به کمیته انضباطی کشیده می‌شد. من با محمدرضا ساکت صحبت ‌کردم و قرار شد مبلغی که با هم به توافق رسیده‌ایم را به آنها پرداخت کنیم. مطمئن هستم ساکت هم در این زمینه مساعدت می‌کند.»صحبت‌های فتح‌الله‌زاده نشان می‌دهد که استقلال با پرداخت مبلغی به باشگاه سپاهان خیال خود را بابت جذب حیدری راحت خواهد کرد.

کار سخت مظلومی

باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات تقریبا تمامی بازیکنان مورد نظر پرویز مظلومی را جذب کرده و حالا ستاره‌های پرشمار آبی پوشان، کار مظلومی را سخت‌تر خواهند کرد.فتح‌الله‌زاده هم که دیگر چیزی جز قهرمانی لیگ برتر او را راضی نمی‌کند، در این خصوص می‌گوید:«می‌توانم اینطور حرف بزنم که بیشتر از حد انتظار خواسته‌های مظلومی را برآورده کردیم.»به‌طور حتم سرپرست موقت باشگاه استقلال از مظلومی انتظار نتیجه‌گیری دارد و حتی سرمربی آبی‌ها آنقدر تحت فشار قرار گرفت که سرانجام چند روز پیش قول قهرمانی داد.

مظلومی در این مورد می‌گوید:« باشگاه قول قهرمانی خواست و من هم قول دادم. رسیدن به قهرمانی سخت است ولی ما هدفی جز قهرمانی نداریم؛ البته روحیه قهرمانی باید به تمامی مجموعه باشگاه تزریق شود تا یکسال موفقیت‌آمیز را پشت سر بگذاریم.» او که سال گذشته هم مشکلات زیادی قبل از شروع بازی‌ها داشت، تاکید می‌کند: «باور کنید کارم نسبت به پارسال سخت‌تر شده است و تیم را به‌طور کامل در اختیار ندارم.استقلال در شرایطی بازی‌های لیگ را شروع خواهد کرد که بسیاری از مهره‌های تأثیرگذار ما فقط چند جلسه با تیم تمرین خواهند کرد. واقعا زحمات زیادی کشیده شد و مهره‌های خوبی به استقلال آمدند ولی حیف که آنها را در اختیار نداریم. »

کد خبر 141212
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز