پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

در حالی که قاره کهن آسیا این روزها در حال برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیاست، هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر در زوریخ سوئیس پسرک شیطان آرژانتینی که به «کک» معروف شده پل‌های سالن کنگره زوریخ را دو تا یکی می‌کند

587

 تا جایزه بهترین بازیکن جهان را از دستان «پپ گواردیولا»، مربی جوان خود در باشگاه بارسلونا دریافت کند.

سال 2009 در حالی که رقابت برای تصاحب توپ طلایی بین«لیونل مسی» آرژانتینی و «کریستیانو رونالدو»ی پرتغالی بود، اکثر کارشناسان مسی را برنده نهایی می‌دانستند و در نهایت نیز کک آرژانتینی با اختلاف زیادی نسبت به رونالدو توپ طلای جهان را برد. ولی سال 2010 شاید از معدود سال‌هایی بود که تا آخرین لحظه کارشناسان با قاطعیت نمی‌توانستند  از بین سه نامزد این عنوان، لیونل مسی، ژاوی هرناندز و آندره اینی‌یستا از یک بازیکن به عنوان برنده نهایی نام ببرند تا این که نام لیونل مسی توسط پپ گواردیولا از بین پاکت‌ها درآمد.

مسی با وجود نمایش ضعیف آرژانتین در رقابت‌های جام جهانی، در بارسلونا درخشش زیادی داشت. او در سال 2010 در رقابت‌های لالیگا شش بار هت تریک کرد و تا پیش از اعلام اسامی سه نفره نامزدها 54 گل در 47 دیدار باشگاهی به ثمر رساند.

لیونل مسی علاوه بر فوتبال، سفیر حسن نیت یونیسف در اقدامات بشردوستانه نیز هست. او چندی قبل در مناطق زلزله زده هائیتی حضور یافت و چند روز قبل در مراسم گالا برای کمک به کودکان سرطانی بستری در بیمارستان مرکزی بارسلونا به آن‌جا رفت، مبلغ 40 هزار یورو به حساب بیمارستان واریز کرد و هدایایی نیز به کودکان سرطانی داد.

ژاوی، مسی و اینی‌یستا هر سه در مکتب پایه بارسلونا رشد کرده‌اند و از تیم‌های پایه به این جا رسیده‌اند.

ژاوی، هافبک خلاق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در سال 2010 آمار خیره‌کننده 92 درصد پاس صحیح را از خود بر جای گذاشت. او با تقدیر از هم‌بازی خود گفت: «مسی یک پله از همه ما بالاتر است و این جایزه علاوه بر او، به آکادمی جوانان باشگاه تعلق دارد و من هم از این که جزئی از این سیستم و دوست صمیمی مسی هستم، افتخار می‌کنم.»

اینی‌یستا، ستاره خط میانی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا نیز پس از تقدیر از مسی گفت:« افتخار بزرگی است که نامم در کنار ژاوی و لیونل مسی قرار دارد. ما سه نفر با هم رشد کرده‌ایم و این حس بسیار زیبایی است.بارسلونا برای من مثل یک خانواده است. در این‌جا به من درس‌هایی داده شد که والدینم آن را آغاز کرده بودند. این درس‌ها در پیشرفت من خیلی مؤثر بود، به ویژه از نظر ارزش‌های انسانی.»

خبرنگاران و کارشناسان از شنیدن این سخنان حیران ماندند و تلاش  برخی از خبرنگاران برای شنیدن کلمه‌ای از سوی هر یک از این بازیکنان علیه دیگری ناکام ‌ماند و آنها دست در دست یکدیگر و خندان سالن برگزاری مراسم را ترک کردند.

کد خبر 126256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز