مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد با بیان اینکه ساختار اصلی همه پروژه‌های اراضی عباس‌آباد تا 5/1 سال آینده شکل می‌گیرد‌، گفت: ساخت پروژه‌های اراضی عباس‌آباد پتانسیل 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را داراست.

bagh-ghol

بهنام اتابکی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اصحاب رسانه با اشاره به پروژه‌های اراضی عباس‌آباد، افزود: تپه‌های عباس‌آباد 560 هکتار وسعت دارد که 200 هکتار آن با ماموریت‌های فرهنگی و مذهبی مربوط به مصلای است و 300 هکتار آن در دست شرکت نوسازی عباس‌آباد است.وی افزود: با توجه به ویژگی‌های این محدوده، پیاده‌روی، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری و اسکیت از ورزش‌هایی است که برای این اراضی تعریف شد و براساس دستور مقام معظم رهبری، اراضی عباس‌آباد به فضایی فرهنگی و سبز اختصاص یافت؛ به این شکل که باغات فرهنگی در کنار فضای سبز برای آن تعریف شده که از آن جمله باغ موزه دفاع مقدس، باغ کتاب، موزه جواهرات ملی و ... است.

اتابکی خاطرنشان کرد: برای قسمت جنوب مصلا فضای مذهبی، شمال مصلا در حد فاصل بزرگراه همت تا رسالت فضای فرهنگی و مذهبی، شمال بزرگراه همت تا شمال بزرگراه حقانی محدوده فرهنگی و غرب اراضی نیز کاربری تفرجی در نظر گرفته شده است.وی با بیان اینکه بخشی از پروژه‌های این اراضی در دست اجرا، بخشی در دست طراحی و بخشی دیگر به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: اسکیت پارکی با وسعت 4 هزار متر در این مجموعه وجود دارد که کاملا حرفه‌ای است و در آینده نزدیک نصب می‌شود که این اسکیت پارک از جمله اسکیت پارک‌های بزرگ دنیاست.

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد افزود: پلانتاریوم نیز از پروژه‌های دیگر این مجموعه است که به شکل کره‌ای شیشه‌ای برای مسائل نجوم طراحی شده است که هم برای کودکان و هم کسانی که در این رشته تجربه دارند، قابل استفاده است.
اتابکی با اشاره به پروژه باغ گل در این اراضی گفت: این باغ در فضایی به وسعت 12 هزار متر ایجاد می‌شود که 2 سازه چادر کابلی آن هر کدام به ارتفاع 28 متر، در ایران بی‌نظیر است. وی افزود: در باغ گل مسائل محیط‌زیستی آموزش داده می‌شود و همچنین رستوران غذاهای گیاهی و کلینیک گیاه‌پزشکی نیز برای آن تدارک دیده شده است که امیدواریم در 3 ماهه پایان سال افتتاح شود.

وی از راه‌اندازی رستوران غذای سالم در این مجموعه خبر داد و گفت: رستوران غذای سالم با حضور پزشکان مشاور و متناسب با انواع بیماری‌ها در شمال این مجموعه در 6 ماه آینده بهره‌برداری می‌شود و2.5 سال آینده نیز رستوران کشتی این مجموعه افتتاح خواهد شد.اتابکی با بیان اینکه در شب‌های تعطیلات حدود 1000 نفر در پارک آب و آتش تردد می‌کنند، افزود: 97 درصد افرادی که از این بوستان استفاده می‌کنند خانواده‌ها هستند و درمجموع 80 کیلومتر برای پیاده‌روی در این اراضی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: بوستان نوروز با 10 هکتار یکی دیگر از پروژه‌هایی است که 12 کشور عضو اکو با توجه به اینکه نوروز ثبت رسمی شده، قرار است این روز را با نمایش آداب و رسوم خود در آن جشن بگیرند و امیدواریم اواخر آذرماه امسال افتتاح شود.
به گفته مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد، در1.5سال آینده استخوان بندی اصلی این مجموعه‌ها شکل می‌گیرد؛ چراکه هویت اراضی مشخص است و فقط جزئیات باقی مانده و امیدواریم در مجموع در اواخر سال 90 شاهد افتتاح پروژه‌های این مجموعه باشیم.

وی افزود: از بوستان نوروز، باغ گل و پل‌های ابریشم در آذرماه امسال بهره‌برداری می‌شود.اتابکی ادامه داد: در حال حاضر از ساخت و ساز همه ساختمان‌های دولتی به جز بانک توسعه صادرات جلوگیری شده است.

 

کد خبر 112566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز