مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

شهر نوشت: بانک اطلاعات حریم شهر تهران و دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم متجاوزان به حریم شهر تهران با هدف شناسایی، برخورد و رسیدگی به پرونده متخلفانی که در حریم مصوب شهر تهران اقدام به ساخت و ساز می‌کنند، تشکیل شد

رئیس اداره حریم‌های معاونت شهرسازی و معماری با اعلام این خبر گفت: معاونت شهرسازی و معماری در سال‌جاری با جدیت، موضوع حریم‌ها را پیگیری کرده و اداره حریم‌ها نیز از این به بعد با متخلفان و متجاوزان حریم برخورد می‌کند.

صباح‌الدین متقی درباره بانک اطلاعاتی حریم‌های شهر تهران گفت: در این بانک تمام اطلاعات مربوط به متجاوزان حریم شهر تهران اعم از افراد حقیقی، حقوقی و گروهی آورده می‌شود. حتی نام افرادی که در تصرف حریم نیز مجاز باشند، آورده می‌شود تا بتوان به ‌راحتی اقدامات غیرقانونی را شناسایی کرد.

عکس‌های ماهواره‌ای حریم‌های شهر تهران، رصد‌کردن این حریم‌ها از طریق این عکس‌ها و وجود شناسنامه‌های قطعات زمین‌های مختلف از دیگر بخش‌های این سامانه‌ است. این اقدام برای کنترل در تصرف زمین‌ها و حریم آن انجام می‌گیرد.

همچنین وی درباره تشکیل دادسرای ویژه نیز گفت: این اقدام برای رسیدگی به جرائم تجاوز به حریم تهران صورت گرفته است که با توجه به سرعت و دقت قضات این دادسرا در حوزه تصرفات غیرمجاز، برنامه‌ریزی شده که دادسرای منطقه 3، دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم تجاوز به حریم شهر تهران شود.

معاونت شهرسازی و معماری به تمامی مناطق شهرداری اعلام کرده است که از این به بعد تمام پرونده‌های مربوط به تصرفات غیرمجاز در عرصه حریم شهر تهران به دادسرای منطقه 3 ارسال شود و تمامی مناطق از این به بعد می‌توانند پرونده تصرفات غیرمجاز افراد حقیقی و حقوقی را به دادسرای این منطقه ارسال کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که دست متجاوزان یک بار برای همیشه از حریم شهر تهران کوتاه شود و براساس طرح جامع، اقدامات مؤثری برای توسعه مناطق گردشگری و تفریحی تهران انجام گیرد.

کد خبر 109868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز