پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسپانیا و هلند در حالی در فینال نوزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 برابر هم قرار می‌گیرند

 که هر دو تیم تنها کسب عنوان قهرمانی این جام را در آلبوم افتخارات خود کم دارند.

آشنایی با جام جهانی 2010 آشنایی با ووووزلا  آشنایی با نماد جام‌ جهانی 2010

به گزارش واحد مرکزی خبر، عطر لاله های نارنجی در ژوهانسبورگ هلندی‌ها پیش از این 2 بار و در سال‌های 1974 و 1978با شکست برابر آلمان و آرژانتین در فینال جام جهانی، از کسب عنوان قهرمانی بازماندند و انگشت حسرت بر دهان گزیدند. 

آن‌ها 32 سال صبر کردند تا به فینال  جام ‌جهانی راه یافتند.

لاله های نارنجی در بین مدعیان این جام پس از برزیل، آرژانتین، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و حتی اسپانیا جای داشت اما زودتر از همه آنها به فینال رسید.

این تیم در بازی فینال روی 2 فوق ستاره خود یعنی اشنایدر و روبن و 2 ستاره دیگرش یعنی فان‌پرسی و برونکهورست حسابی جداگانه باز کرده است.

شاگردان فن مارویک - سرمربی هلند- در صورتی که بتوانند خط میانی اسپانیا را تحت کنترل قرار دهند، آن گاه می توانند برنامه های تاکتیکی خود را در زمین پیاده کنند.

ماتادورها سوار بر تیکی تاکا  

اسپانیا ، تنها تیم پر افتخار اروپاست که تاکنون حتی در فینال جام جهانی نیز حضور نیافته بود، چه رسد به اینکه جام قهرمانی را بالای سر برد. اما جام نوزدهم ، برای ماتادورها نیز حکایتی دیگر دارد.

تیکی تاکا - فوتبال تک ضربی که اسپانیا بازی می کند- خواب را از چشمان همه حریفان در این جام ربوده است و هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اگر آرژانتین پیش شروع جام نوزدهم به لیونل مسی ستاره نامدار و بهترین بازیکن جهان   می بالید، امروز اسپانیایی ها 11 فوق ستاره دارند که هرکدام از آنها یک لیونل مسی محسوب می‌شوند.

داویو ویا، ژاوی، اینیستا، پویول، بوسکتس، پدرو، کاپتویلا، پیکه، تورس ،فابرگاس و ... بازیکنانی هستند که هر تیمی آرزوی داشتن حتی یک نفر از آنها را دارد.

نخستین دیدار در آخرین رویارویی  

از نکات جالب این دیدار آن است که هلند و اسپانیا تاکنون هیچگاه در جام های جهانی یا یورو برابر هم قرار نگرفته اند و این مسابقه نخستین دیدار این دو تیم از این حیث محسوب می شود.

تنها دیدار اسپانیا و هلند در مرحله نهایی یک جام، به بازی های المپیک 1920 باز می گردد.

و اینک فینال  

حال باید روز یکشنبه چشم به ورزشگاه ساکر سیتی شهر ژوهانسبورگ دوخت و دید آیا هلند در کسب نائب قهرمانی جام جهانی هت تریک می کند؟آیا اسپانیا نخستین قهرمانیش را جشن می گیرد؟آیا لاله های نارنجی سنت شکنی می کنند و جام نوزدهم را بالای سر می برند؟آیا دل میلیونها هوادار تیکی تاکی مملو از غم می شود؟...

یکشنبه ساعت 23 به وقت تهران ورزشگاه ساکر سیتی فینال نوزدهمین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی.

کد خبر 111234

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز