چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیقات موسسه پژوهشی Pew حاکی از آن است که امروزه بسیاری از مردم مایلند بدانند در اینترنت، چه اطلاعاتی در مورد آنها قابل مشاهده است

شاید بعضی اوقات با خود بیاندیشید که بهتر است با استفاده از گوگل، در مورد خودتان جست‌وجو کنید تا ببینید چه اطلاعاتی در مورد شما در اینترنت یافت می‌شود. اگر اینگونه است، بدانید که شما تنها نیستید.

تحقیقات موسسه پژوهشی Pew حاکی از آن است که امروزه بسیاری از مردم مایلند بدانند در اینترنت، چه اطلاعاتی در مورد آنها قابل مشاهده است.

این موسسه معتبر در تحقیق جدید خود دریافت که 57 درصد مردم آمریکا با جست‌وجو در اینترنت از طریق موتورهای جست‌وجوگر، می‌کوشند اطلاعاتی در مورد خودشان در فضای وب به دست آورند.

در این تحقیق از 2253 آمریکایی، به صورت تلفنی نظرسنجی شده است.

بنا به گزارش لایوساینس روز به روز بر تعداد شهروندان آمریکایی که در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی عضو می‌شوند، افزوده می‌گردد. بسیاری از آنها اذعان داشته‌اند که اطلاعات کاری، تصاویر و تاریخ تولد آنها را می‌توان در اینترنت یافت.

استفاده از اینترنت برای کسب اطلاعات در مورد دیگران هم روند صعودی دارد.

برخی یافته‌های موسسه Pew بدین صورت است:
1- تعداد پروفایل اینترنتی کاربران بزرگسال، از 20 درصد در سال 2006، به 46 درصد در سال 2009 رسیده است.

2- 54 درصد کاربران آمریکایی، به رد و بدل کردن اطلاعات در فضای وب مبادرت می‌ورزند. 41 درصد آنها این کار را با نام مستعار و به صورت ناشناس انجام می‌دهند.

3- 20 درصد کاربران نمی‌دانند که آیا آدرس منزل، شماره تلفن و تاریخ تولد آنها را می‌توان در اینترنت یافت یا خیر.

این آمار از یکسو نشان‌دهنده افزایش اهمیت اطلاعات هویتی افراد است و از سوی دیگر به نظر می‌رسد ترس و هراس مردم از مطرح شدن اطلاعات آنها در فضای سایبر کمتر شده است و آنها راحت‌تر از قبل اطلاعاتی از خود در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

کد خبر 110693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز