یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

گروه ورزشی: امروز استقلال در ادامه رقابت‌های هفته بیست و دوم و در بازگشت به مسابقات لیگ پس از 18 روز تعطیلی در ورزشگاه آزادی مقابل سایپا قرار می‌گیرد.

بازی رفت دو تیم با برتری آبی‌پوشان به پایان رسید اما سایپایی‌ها معتقد بودند اشتباه داوری شاگردان مرفاوی را به پیروزی رسانده و حالا برای جبران آن نتیجه، انگیزه زیادی دارند.استقلال در جدول با 32 امتیاز پنجم است و سایپا با 27 امتیاز در مکان یازدهم قرار دارد و هر دو تیم برای بهبود شرایط خود در جدول تلاش می‌کنند.

تقابل مرفاوی و مایلی‌کهن هم یکی از نکات جالب مسابقه امروز خواهد بود هرچند اگر به جای مرفاوی سرمربی سپاهان روی نیمکت استقلال بود تقابل نیمکت‌های دو تیم جذاب‌تر می‌شد. اختلافات قلعه‌نویی و مایلی‌کهن همیشه یکی از اصلی‌ترین سوژه‌های بازی استقلال و سایپا به شمار می‌رفت.

با توجه به مشکلاتی که این فصل میان مرفاوی و قلعه‌نویی به وجود آمد، این بازی در واقع تقابل مخالفان قلعه‌نویی خواهد بود. هواداران تیم آبی‌پوش هم با توجه به سابقه پرسپولیسی مایلی‌کهن و مواضع او در قبال قلعه‌نویی هیچگاه رابطه خوبی با سرمربی سایپا نداشته‌اند و بارها علیه او در بازی‌های دو تیم شعار دادند.صمد مرفاوی امروز آزمون سختی مقابل سایپا خواهد داشت. سرمربی جوان استقلال در اولین دوره سرمربیگری‌اش در این تیم دو بار مقابل سایپا شکست خورد اما در بازگشت به این تیم توانست یکی از شکست‌ها را جبران کند و حالا برای چهارمین بار روی نیمکت استقلال بازی با سایپا را تجربه می‌کند.

تنها نقطه مشترک مرفاوی و مایلی‌کهن اختلاف آنها با امیر قلعه‌نویی است هرچند این اختلاف تفاوت‌های زیادی از لحاظ ماهیتی دارد. مایلی‌کهن سال‌هاست که در تقابل با قلعه‌نویی قرار دارد و مشکلات این دو، یکی از سوژه‌های خبرساز فوتبال ایران به شمار می‌رود در حالی که اختلاف مرفاوی و قلعه‌نویی در فصل جاری پررنگ شد و هنوز منجر به صدور بیانیه  علیه یکدیگر نشده است.

غیبت رحمتی و محمدی

همزمان با تعطیلی رقابت‌های لیگ، استقلال اردویی را در امارات برپا کرد و در یک بازی تدارکاتی تیم الوصل امارات را با 5 گل در هم کوبید. مهاجمان آبی‌پوش در این مسابقه و همچنین تمرینات اخیر شرایط خوبی داشته‌اند و به نظر می‌رسد با آمادگی خوبی به رقابت‌های لیگ بازمی‌گردند. برهانی یکی از ستاره‌های تیمش در تمرینات اخیر بوده و در تمرین روز شنبه هم یکی از بازیکنان آماده استقلال بود.استقلال امروز دو بازیکن را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

کیانوش رحمتی مهمترین غایب مسابقه امروز است، ‌هافبک سابق سایپا که در مرکز زمین یکی از بازیکنان اصلی استقلال به شمار می‌رود به دلیل محرومیت این مسابقه را از دست می‌دهد. در غیاب رحمتی البته بازگشت کاظمی و اکبرپور می‌تواند بخشی از مشکلات مرفاوی را حل کند. این دو بازیکن پس از محرومیت طولانی مدت مجوز حضور در تمرینات را پیدا کردند و درصورت نیاز سرمربی استقلال می‌تواند از وجود آنها در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند.

غیبت رحمتی احتمالا باعث بازگشت کاظمی به ترکیب اصلی استقلال خواهد شد.محمد محمدی دیگر بازیکن غایب استقلال در مسابقه امروز است. دروازه‌بان آبی‌پوشان که او هم سابقه حضور در سایپا را داشته به دلیل مصدومیت مسابقه امروز را از دست داده و وحید طالب‌لو در این بازی دروازه‌بان اول استقلال خواهد بود.طالب‌لو و حیدری به همراه بیک‌زاده البته در تمرینات اخیر استقلال حضور نداشتند و تیم ملی را در تورنمنت دوحه و بازی با سنگاپور همراهی کردند اما امروز طالب‌لو و حیدری در ترکیب اصلی آبی‌پوشان قرار می‌گیرند.

مایلی کهن: تعطیلات به سود استقلال بود

سرمربی سایپا در خصوص بازی امروز تیمش مقابل استقلال گفت: «به دنبال این هستیم تا با ارائه یک بازی خوب و جوانمردانه امتیازهای لازم را از بازی با استقلال کسب کنیم.» محمد مایلی‌کهن با اشاره به وضعیت سایپا در تعطیلات گفت: «به هر حال پس از سه، چهار روز تعطیلی تمرینات خود را به طور مرتب و منطقی آغاز کردیم و خوشبختانه در این مدت بازیکنان بسیار خوب و منظم در تمرینات شرکت کردند و در حال حاضر هم اکثر آنها در وضعیت خوبی قرار دارند.» وی افزود: «استقلال هم همیشه تیمی مدعی بوده که از سابقه و هواداران زیادی برخوردار است. با این حال ما می‌خواهیم در این بازی ضمن ارائه یک نمایش خوب، زیبا و جوانمردانه،  امتیازهای لازم را کسب کنیم.

معتقدم که استقلال از تعطیلی لیگ به نحو احسن استفاده برده است. مصدومان این تیم وضعیت خوبی پیدا کرده‌اند و حتی شنیده‌ام که خوشبختانه مصدومیت روانخواه هم برطرف شده است. ضمن اینکه سه بازیکنی که به صلاحدید باشگاه محروم بوده‌اند به تیم بازگشته‌اند. پیش از تعطیلات استقلال در نتیجه‌گیری روند چندان خوبی نداشت و به احتمال فراوان آنها در این تعطیلات شرایط خوبی را به وجود آورده‌اند.»

کد خبر 99134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز