چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: استقلال در یک دقیقه پیروزی 2 بر صفر مقابل ملوان را با تساوی عوض کرد.

بازی در شرایطی آغاز شد که آبی‌پوشان پایتخت در دقایق ابتدایی، توپ و میدان را در اختیار داشتند. در همان دقایق ابتدایی، این جان‌واریو بود که استقلال را صاحب یک ضربه ایستگاهی کرد. این بازیکن ضربه‌اش را به قصد گل به سمت دروازه ملوان زد  اما ضربه فنی او با اختلاف کمی از کنار دروازه سفیدپوشان انزلی به اوت رفت.

ملوان هم در برگشت صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما پژمان نوری نتوانست از این موقعیت به خوبی استفاده کند. در ادامه آرش برهانی، مهاجم استقلال با پشت سر گذاشتن یکی، دو مدافع ملوان موقعیت خطرناکی را روی دروازه ملوان ایجاد کرد. هر چند که مدافعان ملوان با پوشش مناسب اجازه گلزنی به این بازیکن را ندادند. بازی در ادامه کمی به خشونت کشید. اما هدایت ممبینی ترجیح داد با چند کارت زرد، جریان بازی را آرام کند.

در یکی از صحنه‌ها دسوزا، مهاجم ملوان در محوطه جریمه استقلال دست به تمارض زد که از سوی داور با کارت زرد، جریمه شد. در اواسط نیمه‌اول جریان بازی سرد دنبال می‌شد. هر دو تیم در میانه میدان، کار را دنبال می‌کردند و بازی کاملا به شکل درگیرانه‌ای در جریان بود. استقلال سعی داشت حملات خود را بیشتر از جناح راست جایی که خسرو حیدری حضور داشت طراحی کند. اما ملوانی‌ها اجازه بازیسازی را به این بازیکن نمی‌دادند.

فرهاد مجیدی نیز در حلقه مدافعان ملوان گرفتار شده بود و نتوانست آرش برهانی را صاحب موقعیت کند. افشین قطبی نیز میهمان ویژه این بازی بود. همچنین هواداران استقلال با سردادن شعارهایی علاقه و محبت خود نسبت به ناصر حجازی را نشان دادند. پیشکسوت باشگاه استقلال که چندی است در تهران تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته است، توسط هواداران استقلال مورد تشویق قرار گرفت. در دقیقه 36 این مهدی سیدصالحی بود که می‌توانست استقلال را به گل اول خود برساند اما او با کم‌دقتی این موقعیت را از دست داد. ضربه مهاجم استقلال با اصابت به تیرک افقی دروازه‌ ملوان برگشت داده شد تا در ادامه تلاش دیگر مهاجمان استقلال هم به جایی نرسد.

این موقعیت بهترین بخت گلزنی استقلال در نیمه‌اول محسوب می‌شد. هرچند که این صحنه مشکوک به آفساید هم بود. این استقلال بود که در دقیقه 42 توسط آرش برهانی به گل رسید. حرکت از فرهاد مجیدی شروع شد. ملوانی‌ها برای متوقف کردن این بازیکن تن به خطا دادند تا جان‌واریو با یک ارسال مناسب، آرش برهانی را صاحب موقعیت گلزنی کند. مهاجم استقلال نیز قدر این موقعیت را به خوبی دانست و توپ را با ضربه سر خود وارد دروازه ملوان کرد. یک دقیقه بعد، آرش برهانی می‌توانست گل دوم استقلال را نیز به ثمر برساند.

آبی‌پوشان پایتخت در دقایق پایانی نیمه‌اول به مراتب بازی بهتری را نسبت به حریف از خود نشان دادند. استقلال در دقیقه پایانی نیمه‌اول صاحب یک ضربه پنالتی شد. مدافعان ملوان روی خسرو حیدری مرتکب خطای پنالتی شدند. اما آرش برهانی ضربه پنالتی را به تیرک افقی دروازه ملوان زد تا استقلال به گل دوم خود نرسد. برهانی در وقت‌های تلف‌شده با یک پاس زیبا، مهدی سیدصالحی را در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان ملوان قرار داد اما این بازیکن هرگز ضربه مناسبی را به توپ نزد. بازی در نیمه‌اول با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

بازگشت ملوان در نیمه دوم

نیمه‌دوم در حالی آغاز شد که استقلال موفق شد در دقیقه 48 توسط امیرحسین صادقی به گل دوم برسد. خسرو حیدری روی یک ضربه ایستگاهی مدافع پیش تاخته آبی‌پوشان پایتخت را صاحب موقعیت گلزنی کرد و صادقی نیز با ضربه سر دروازه ملوان را باز کرد. ملوان بعد از دریافت گل سعی کرد خود را به دروازه استقلال نزدیک کند. آنها بالاخره در دقیقه 58 از روی نقطه پنالتی به گل اول خود دست پیدا کردند تا اختلاف به حداقل برسد.

دسوزا به بهترین شکل ممکن این ضربه را به گل تبدیل کرد اما تراژدی برای تیم مرفاوی آنجایی تکمیل شد که یک دقیقه بعد ملوان توسط محمد حیدری به گل دوم خود رسید. امیرحسین صادقی، زننده گل دوم استقلال روی به ثمر رسیدن گل دوم ملوان مقصر بود. استقلال پس از دریافت گل دوم آهنگ هجومی به خود گرفت. صمد مرفاوی در کنار زمین آرام و قرار نداشت.

سرمربی استقلال از نتیجه به دست آمده شوکه شده بود. در اواسط نیمه دوم این ملوان بود که با ارائه یک بازی منطقی همه را‌ه‌ها را بسته بود. در دقایق پایانی ملوان به شیوه دفاع و ضدحمله روی آورد. پژمان نوری به خوبی از عهده هدایت تیمش برآمد و با ارائه یک بازی روان و منطقی دیگر بازیکنان را از لحاظ روحی تقویت می‌کرد. حملات استقلال نتیجه‌ای نداد تا ملوان یک امتیاز ارزشمند از میزبان بگیرد.

پیروزی پر گل سپاهان

در دیگر بازی‌های روز گذشته سپاهان در اهواز با  5 گل از سد استقلال این شهر گذشت تا سایر مدعیان را بهت زده کند. به نظر می‌رسد زردپوشان فرار خود را برای قهرمانی در لیگ برتر آغاز کرده‌اند. سایپا و پیکان هم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

کد خبر 97965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز