همشهری آنلاین: سومین خط بزرگ کانتینری جهان با ورود کشتی کانتینربر سیمبا فعالیت خود را در بندر بوشهر آغاز کرد.

نماینده شرکت CMA-CGM فرانسه هدف از انتخاب بندر بوشهر را فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب در این بندر در سال‌های اخیر اعلام کرد وگفت‌: آماده ایم فعالیتمان را تا 10 برابر میزان کنونی افزایش دهیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت : شرکت CMA-CGM که سومین خط بزرگ کانتینری دنیا را دارد خط کشتیرانی فرانسوی است که پس از ماه‌ها مطالعه و کسب اطمینان و شناخت کافی از نحوه فعالیت پایانه کانتینری بندر بوشهر و اطلاع از توانمندی بازار واردات و صادرات و ترانزیت ایران، برای برقراری این سرویس اعلام آمادگی کرده است.

سیاوش ارجمند زاده  با بیان این که این شرکت با در اختیار داشتن بیش از300 فروند کشتی در400 بندر جهان حضور دارد افزود: این شرکت پنج فروند کشتی در محدوده آب‌های خلیج فارس دارد که بر اساس توافق صورت گرفته سه فروند کشتی به صورت هفتگی در مسیر دریایی بندر بوشهر به بنادر خورفَکان و جبل علی در امارات متحده عربی فعالیت    می‌کنند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پس از بهره برداری از طرح توسعه بندر بوشهر در سال 87 این بندر توان پذیرش کشتی‌هایی با ظرفیت 30 هزار تن و آبخور 10 و نیم متر را در حالت جزر دارد.

ارجمند زاده افزود: همچنین با فعال شدن پایانه کانتینری بندر بوشهر که با استحصال 13 هکتار زمین از ساحل دریا صورت گرفته توان تخلیه و بارگیری کانتینر به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

نماینده شرکت CMA-CGM نیز هدف از انتخاب بندر بوشهر را فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب در این بندر در سال‌های اخیر اعلام کرد وگفت : آماده‌ایم فعالیتمان را تا 10 برابر میزان کنونی افزایش دهیم.

رضا مختاری افزود: نمایندگی شرکت CMA-CGM آمادگی دارد کانتینرهای وارد کنندگان را در محوطه نگهداری خود در تهران حفاظت و کانتینر خالی نیز در اختیار صادرکنندگان قرار دهد.

کد خبر 98964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز