شهردار تهران 12 دی در مراسم بهره‌برداری از 57 طرح عمران شهری در منطقه 20 از تلاش مدیریت شهری برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به‌ویژه در مناطق جنوبی و محروم شهر تهران سخن گفت

و افزود: هر انسان منصفی امروز به شهرری نگاه کند نمی‌تواند چشم خود را روی تلاش‌های قابل توجهی که برای حل مشکلات مردم شده است، ببندد.

محمد باقر قالیباف  در این باره قضاوت افکار عمومی را بهترین شاخص برای عملکرد مدیریت شهری دانست و خود را پایبند تعهداتی دانست که در همان ابتدای فعالیتش در شهرداری به مردم در مورد در اولویت قرارداشتن مناطق جنوبی شهر داده بود. 

افزایش سرانه ورزشی به بالای یک متر به ازای هر نفر، کاهش آسیب‌های اجتماعی، رشد 5 برابری بودجه و اعتبارات شهرداری منطقه 20 از حدود 25میلیارد تومان به 180 میلیارد تومان ازجمله اقدامات مورد اشاره شهردار تهران در منطقه 20 بوده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در برنامه 5‌ساله شهرداری طرح توسعه اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) پیش‌بینی شده و براساس آن مجموعه زائرسراها،  مهمان‌پذیرها،  هتل‌ها و مراکز تجاری که بتواند شهر ری را علاوه بر قطب زیارتی به یک قطب سیاحتی تبدیل کند،  درنظر گرفته شده است.

قالیباف اما یکی از کارهای عقب مانده در شهر ری را مربوط به پهنه کار و فعالیت در شمال منطقه 20 (فدائیان اسلام) دانست که وجود کارگاه‌های فرسوده چهره این محدوده را زشت کرده است به همین دلیل وی از شهردار منطقه 20 خواست تا احیای این نقطه از شهر را سرلوحه برنامه‌های خود قراردهد.

توسعه خطوط بی‌آرتی، حمل‌ونقل عمومی وخطوط مترو ازسوی قالیباف برنامه‌هایی اعلام شد که ظرف 4سال آینده باید تکمیل شود.به همین مناسبت شهردار تهران از ورود دستگاه‌هایی به نام تی پی‌ام نام برد که با استفاده از آن می‌توان سرعت حفرتونل را به 30 متر در روز افزایش داد که این سرعت پیشرفت بی‌نظیری در تونل‌سازی‌ کشور به‌دنبال خواهد داشت.

وی در این باره به خطوط دردست ساخت مترو اشاره کرد،  به‌عنوان نمونه خط3 مترو کار اتصال جنوبی‌ترین نقطه شهریعنی اتوبان آیت‌الله سعیدی تا شمالی‌ترین نقطه تهران در ازگل را میسر می‌کند، خط4 از پیروزی تا شهرک اکباتان ادامه دارد،  خط 5 مترو نیز قرار است شرق و غرب تهران را به هم وصل کند و خط 7 هم قرار است از سعادت آباد به شهرری برسد.

به گفته قالیباف تکمیل خطوط نه‌گانه مترو طی برنامه 5ساله‌ای که تدارک دیده شده و یکسال آن نیزبا 20 درصد پیشرفت به اتمام رسیده، محقق خواهد شد.

جابه‌جایی تشکیلات  مترو مشکلی را حل نمی‌کند

شهردار تهران12 دی همچنین در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 57 طرح عمران شهری در منطقه 20 در پاسخ به خبرنگاری که از وی درباره تمایل رئیس‌جمهوری به قبول مدیریت مترو پرسیده بود، گفت: به جای دنبال کردن بحث‌های حاشیه‌ای بهتر است تلاش کنیم تا خطوط مترو تکمیل شود.

زیرا با جا به جایی تشکیلات از یک محل به محل دیگر مشکلی از مردم حل نمی‌شود. شهردار تهران در عین حال گفت: مشکل متروی تهران تامین اعتبارات است ضمن اینکه به جهت ساختاری،  مدیریتی و تشکیلاتی براساس قانون که در سال 85 توسط دولت نهم به مجلس ارائه شده و به تصویب رسیده حمل‌ونقل شهری اعم از ساخت و بهره‌برداری بر عهده شهرداری تهران است.

قالیباف با اعلام اینکه به‌عنوان مجموعه شهرداری تهران با واگذاری مترو به دولت مخالف است و تصور می‌کند مجلس شورای اسلامی هم نظر موافقی نسبت به این پیشنهاد نداشته باشد، گفت: اگر به هر دلیلی دولت محترم نظرش این باشد که مدیریت مترو تغییر پیدا کند،  طبیعتا باید لایحه‌ای تنظیم کند و این لایحه در مجلس تصویب شود.

شهردار تهران12دی در مراسم افتتاحیه 57 طرح عمرانی،  ترافیکی، اجتماعی و امور شهری در منطقه 20 طی سخنانی خواستار قدر دانستن فرهنگ بسیجی دوران دفاع مقدس شد؛ فرهنگی که به‌گفته قالیباف پایه‌گذار اعتدال،  کارآمدی و اعتماد بود. وی در ادامه گفت: اگر امروز بعضا در نقاطی از کشور شاهد بعضی بداخلاقی‌ها و حوادث تلخ هستیم برای این است که از مدار نهضت عاشورا و فرهنگ امام حسین (ع) فاصله گرفتیم و اعتدال را سرلوحه خود قرار نداده‌ایم.

شهردار تهران به وصیت حضرت امیر(ع) اشاره کرد که شیعیان خود را از میانه‌روها می‌دانست و خواستار آن شد تا با عمل به این شیوه در صراط مستقیم قرار‌گیریم.

کد خبر 98599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز