شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

بر اثر وقوع سیل ناشی از بارندگی شدید در ولایت غور واقع در غرب افغانستان دست‌کم ۵۰ نفر جان خود را از دست داده ده‌ها نفر نیز مفقود شدند.

به گزارش همشهری آنلاین؛ سیلاب‌هایی که از هفته گذشته به‌ویژه در مناطق شمالی افغانستان تاثیرگذار بوده، همچنان باعث تلفات جانی می‌شود.

عبدالواحد حماس، سخنگوی استانداری ولایت غور اعلام کرد که بر اثر وقوع سیلاب‌هایی که از روز گذشته این ولایت را تحت تاثیر قرار داده است، ۵۰ نفر کشته و ده‌ها نفر نیز مفقود شده‌اند.

حماس با اشاره به اینکه تلاش‌های جستجو و نجات ادامه دارد، افزود که در شهرستان فیروزکوه به ۲ هزار خانه خسارت وارد شده، حدود ۱۰۰۰ راس دام تلف و به زمین‌های کشاورزی آسیب جدی وارد شده است.

بر اساس داده‌های دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، بیشترین خسارت سیلاب ناشی از بارندگی شدید در روزهای ۱۰ تا ۱۱ ماه جاری در ۲۱ شهرستان در ولایات‌های بدخشان، تخار و بغلان صورت گرفته است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد نیز گزارش داد که بیش از ۳۰۰ نفر در اثر وقوع سیلاب‌ها در افغانستان به ویژه در ولایت بغلان جان خود را از دست دادند.

گفتنی است، سیلاب‌هایی که در نتیجه بارش‌برف در ماه‌های زمستان در افغانستان رخ می‌دهد، ذوب شدن برف‌ها در هوای گرم، باران‌های شدید و زیرساخت‌های ناکافی باعث افزایش تلفات جانی و مالی می‌شود. به همین دلیل سالانه صدها نفر در این کشور جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 852952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha