گروه بین‌الملل: تنها گذشت 2 روز از سال 2010 کافی بود تا نخستین حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال جدید میلادی شکل بگیرد.

در حالی که محاصره شدید نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی با وجود اعتراض‌های بین‌المللی همچنان ادامه دارد، جنگنده‌ها و تانک‌های این رژیم،12 دی باز این منطقه را هدف حملات خود قرار دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، جنگنده‌های F-16  رژیم صهیونیستی12 دی جنوب و شرق نوار غزه را با شلیک موشک‌های خود هدف حمله قرار دادند. این حمله هوایی با حمایت آتش تانک‌های رژیم صهیونیستی انجام شد و گزارش‌ها نشان می‌دهد که حداقل 4 نفر از جمله یک کودک در این حمله زخمی شدند.

شاهدان عینی از شنیده شدن صدای 5 انفجار در این منطقه خبر می‌دهند. گفته می‌شود یک پاسگاه متعلق به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم در این حمله هدف قرار گرفته که تلفاتی به‌دنبال نداشته است.

یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته انجام این حمله را تایید کرد اما در مقابل پرسش‌های خبرنگاران، حاضر به ارائه توضیحی در این رابطه نشد. هر چند این حمله تلفات جانی به‌دنبال نداشت اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در تدارک حمله گسترده‌ دیگری به نوار غزه است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت گزارش داده است که ارتش این رژیم اکنون در حال آماده شدن برای حمله به نوار غزه در سال 2010 است. گفته می‌شود رژیم صهیونیستی که در حملات 22 روزه خود به نوار غزه در یکسال پیش نتوانست هیچ نوع پیروزی به دست بیاورد اکنون در تلاش برای گرفتن انتقام از حماس است. حملات این رژیم که از 27 دسامبر 2008 آغاز شد باعث کشته شدن بیش از 1400 فلسطینی‌ شده است.

گفته می‌شود مقام‌های رژیم صهیونیستی به همین منظور چند رزمایش را با حضور سازمان‌های مختلف این رژیم از جمله ارتش، نیروهای فوق‌العاده امنیتی، پلیس و آتش‌نشانی در نظر گرفته‌اند.

روزنامه هاآرتص همچنین اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی برای مقابله با واکنش احتمالی به این حمله، طرح مقاوم‌سازی ساختمان‌های اداری این رژیم و شهرک‌های صهیونیست نشین را به‌زودی اجرا خواهد کرد.

به گزارش این روزنامه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یووال اشتاینز وزیر دارایی این رژیم، طرح حمایت مالی جهت مقاوم‌سازی را به احتمال زیاد امروز ارائه خواهند کرد. براساس این طرح کابینه رژیم صهیونیستی میلیون‌ها دلار به مقاوم‌سازی‌ شهرک‌های کیبوسات، بلدات و سدیروت اختصاص خواهد داد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد مقام‌های رژیم صهیونیستی عقیده دارند با ادامه محاصره شدید نوار غزه می‌توانند روحیه فلسطینی‌های ساکن این منطقه را تضعیف کرده و حمله جدید خود را به این منطقه آغاز کنند.

محاصره شدید نوار غزه در حالی ادامه دارد که به تازگی دولت مصر با ساخت دیواری فولادی در طول مرز خود با این منطقه تلاش می‌کند محاصره‌ای کشنده‌تر را برای فلسطینی‌های ساکن غزه رقم بزند.

علی برکه، مسئول سیاسی حماس در بیروت روز گذشته با انتقاد از عملکرد دولت مصر هشدار داد که این اقدام در واقع زمینه ساز تجاوز و تهاجمی جدید از سوی دشمن صهیونیستی به باریکه غزه است تا به زعم این رژیم مسئله فلسطین برای همیشه یکسره شود. وی گفت: ساخت دیوار فولادی در واقع بخشی از حمله رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین با حمایت مالی و نظارت آمریکا و فرانسه است.

مقام‌های حماس خواستار واکنش جدی کشورهای عربی و اسلامی در برابر ساخت این دیوار هستند و اعلام کرده‌اند ساخت آن جلوی ورود مایحتاج ضروری از جمله دارو و مواد غذایی را خواهد گرفت.

تونل‌های زیر زمینی میان مصر و غزه تاکنون تنها راه تامین اقلام اولیه مورد نیاز زندگی فلسطینی‌های ساکن این منطقه بود و مصر با ساخت دیوار فولادی 20متر زیر‌زمین در تلاش برای قطع این رگ‌‌های حیات غزه است.

این در حالی است که نیروهای رژیم صهیونیستی روز جمعه به تظاهرات فلسطینی‌ها و فعالان حقوق بشر در اعتراض به ادامه محاصره نوار غزه و ادامه شهرک‌سازی‌های این رژیم با استفاده از گاز اشک‌آور حمله کردند. این رژیم همچنین از صبح روز گذشته تمامی گذرگاه‌های نوار غزه را بسته اعلام کرد.

عباس: در روابط امنیتی‌مان با اسرائیل بازنگری می‌کنیم

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد:  درصورت ادامه عملیات یکجانبه اسرائیل در روابط و همکاری‌‌های امنیتی این تشکیلات با رژیم صهیونیستی بازنگری خواهد کرد. نیروهای رژیم صهیونیستی در 27دسامبر در حمله به نابلس 3 عضو گردان الاقصی را به شهادت رساندند.

عباس گفت: حمله‌ای که در نابلس صورت گرفت نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها اقدامات تنش‌آمیز خود را افزایش داده‌اند و بدون شک حملات آنها ادامه خواهد داشت. وی تاکید کرد: ما به صراحت اعلام می‌کنیم که در حال بازنگری در روابط و همکاری امنیتی خود با اسرائیل هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز امیدواری کرد که سال جدید در برگیرنده تحولاتی در روند سیاسی باشد و بتواند فلسطینی‌ها را به تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی بیت‌المقدس نزدیک سازد.

خشم رژیم صهیونیستی از کتاب وزیر خارجه نروژ

انتشار کتابی درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه از سوی یوناس گار اشتوره، وزیر امور خارجه نروژ باعث خشم مقام‌های این رژیم شد.به گزارش هاآرتص، دنی ایالون معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی انتشار این کتاب را یک رسوایی خواند و مدعی شد که این کتاب ساختگی و برخاسته از اوهام و تخیلات و دروغ‌ است.

وزیر خارجه نروژ در کتاب خود با عنوان چشم‌های دوخته شده به نوار غزه، به تشریح جزئیات جنگ غزه و جنایت‌های وحشیانه و برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی در حملاتش پرداخته است.

کد خبر 98586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز