همشهری آنلاین: روزنامه ملی اسپانیا مدارکی دال بر شراکت فلورنتینو پرس و شیخ منصور آل نهیان منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از ABC، فلورنتینو پرس، مدیرعامل ثروتمند رئال مادرید در دو پروه برج سازی در امارات و سه پروژه شهرک سازی در قطر و بحرین با شیخ منصور بن زاید آل نهیان و بستگان وی شریک بوده و اکنون در مورد فروش رئال مادرید به شریک ثروتمندش به شدت تحت فشار است.

گویا پرس تهدید به حذف از چند پروژه شده و شیخ منصور که فعلا دوست صمیمی پرس به شمار می‌رود اگر در خرید رئال مادرید به نتیجه نرسد، می‌تواند کشور امارات را وادار کند تا پرس را برای پرداخت زودتر از موعد بدهی‌هایش تحت فشار بگذارد.

سرمایه شیخ منصور بن زاید آل نهیان که در میان ثروتمندان خاندانش مهره چندان بزرگی نیست، تا مرز 16 هزار میلیون یورو تخمین زده می‌شود و پرس توانایی مقاومت برابر نفوذ وی را ندارد، اما طبق قانون فوتبال در اسپانیا، این مردم هستند که مالک باشگاه خود را انتخاب می‌کنند نه ثروت یا نفوذ افراد.

از طرفی طبق قانون فیفا یک نفر نمی‌تواند مالک دو باشگاه رسمی و ثبت شده در فهرست فیفا باشد و شیخ منصور به این منظور قصد دارد برادر کوچکش را برای خرید کل سهام و املاک ورزشی رئال مادرید معرفی کند.

شیخ منصور بن زاید آل نهیان، مالک ثروتمند باشگاه منچسترسیتی انگلیس برای خرید باشگاه رئال مادرید با تمام دارایی‌ها و زمین‌های اطرافش پیشنهادی هزار میلیون یورویی روی میز هیات مدیره این باشگاه قرار داده است.

فلورنتینو پرس که یکی از ثروتمندترین مردان اسپانیا و البته اروپا است در این مورد سکوت کرده و تصمیم گیری را بر عهده هیات مدیره باشگاه و به احتمال فراوان رفراندوم سراسری میان هواداران رسمی رئال مادرید گذاشته است.

اگر مردم مادرید نخواهند، هیات مدیره طبق اساسنامه باشگاه حق فروش این باشگاه را نداشته و حتی اجازه مذاکره با خریدار را هم نخواهد داشت.

در آخرین ساعات کاری خبرگزاری های خارجی در روز گذشته (8 دی)، خبر مربوط به تکذیب ارتباط پرس با شیخ منصور به نقل از روابط عمومی این باشگاه منتشر شد اما خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتد پرس این واکنش عجولانه را مشکوک و غیر مستند عنوان کردند.

در گزارش آسوشیتد پرس آمده است: رئال مادرید یکی از 4 باشگاه اسپانیایی است که مالک آن توسط مردم و اعضای رسمی آن مشخص می‌شود و امکان خرید آن وجود ندارد. 3 باشگاه دیگر عبارتند از: بارسلونا، اتلتیک بیلبائو و اوساسونا.

کد خبر 98384

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز