شهردار تهران گفت: هرکسی که در شهرداری کار می‌کند سرباز این نظام، انقلاب و ولایت است و هیچ گرایش سیاسی در شهرداری وجود ندارد.

اینکه برخی حاشیه‌ها مطرح می‌شود نه موضوعیتی در شهرداری  و نه کوچک‌ترین تاثیری در روند کارهای شهرداری دارد و ملاک ارزش‌ها و عزل و نصب‌ها نیز کاملا روشن و واضح است.

دکتر محمد باقر قالیباف،8دی در مراسم تودیع و معارفه معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، احمد دنیامالی را ثمره فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: انقلاب و نظام ما مدیون فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین ع  است و همه ما در زندگی آرزو داریم تا حسینی زندگی کنیم، حسینی بمیریم و این فرهنگ حسینی در همه شئونات زندگی ما وجود داشته باشد که  مهندس دنیا مالی نیز تربیت‌شده این فرهنگ است.

وی گفت: در طول شناخت بیش از 2 دهه‌ای که از ایشان دارم، می‌دانم که وی در زمان جنگ هم که کسی برای نام و نشان و نان تلاش نمی‌کرد حضور داشت و بعد آن هم برای انقلاب، مردم و کشور فعالیت خود را ادامه داد و قطعا هرجا این فرهنگ باشد توأم با خیر و برکت است و زمانی که مهندس دنیا مالی به شهرداری آمد، مطمئن بودم که این خیر و برکت را با خود می‌آورد.

قالیباف خاطر نشان کرد: هر فرد منصفی که به تهران نگاه کند می‌بیند که در زمینه فعالیت‌های عمرانی در همه ابعاد آن مانند حجم فعالیت‌ها، سرعت، دقت و کیفیت، مهندس دنیا مالی و مجموعه همکاران‌شان چه زحماتی کشیده‌اند و مطمئنم این دوره، از دوره‌های ماندگار کارهای عمرانی شهرداری خواهد بود.

وی اظهار کرد: من به‌عنوان شهردار تهران دوست نداشتم که مهندس دنیامالی از مجموعه شهرداری جدا شود، اما به خواست ایشان که خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکتری بودند و اینکه می‌خواهند فضا را برای جوانان باز کنند، این موضوع را پذیرفتم.

کشور در نظام اجرایی مهندسی در شهر ضعف جدی دارد

شهردار تهران با بیان اینکه نظام اجرایی مهندسی در شهر کاملا متفاوت با محیط‌های غیرشهری است و کشور در این زمینه ضعف جدی و اساسی دارد، گفت: شهرداری تهران به‌عنوان شهر پیشرو تلاش می‌کند که نظام اجرایی مهندسی در حوزه شهری را که به‌نظرم اصلا وجود ندارد، بنویسد و وارد فرهنگ مهندسی کشور کرده و در این زمینه تلاش کند، البته در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده و باید با سرعت ادامه یابد.

قالیباف ادامه داد: من مهندس نیستم، اما شهروند هستم، باید به نوع ساخت و ساز ، طراحی، مصالح، نحوه اجرا، تجهیز کارگاه، انضباط و غیره توجه کنیم و در کنار آن معتقدم که اسراف نیست که در طراحی هر پروژه‌ای، عنصر زیبایی را در نظر بگیریم.

وی افزود: در طراحی باید نمادهای زیبا را در نظر بگیریم و برای آن جداگانه هزینه کنیم که این کار عین صرفه جویی است و مردم نمی‌خواهند که همه پل‌های شهر را بتنی و یک شکل ببینند و مانند پل جوادیه که در طراحی و ساخت آن این معیارها در نظر گرفته شده است، برای سایر پل‌ها هم این را در نظر بگیریم.

شهردار تهران، معاونت فنی و عمرانی را تنها معاونتی دانست که به تنهایی فلسفه وجودی ندارد و گفت: وقتی این مجموعه به درستی کار کند همه معاونت‌ها و به‌ویژه معاونت ترافیک بهره آن را می‌برد و این معاونت متعلق به همه مردم شهر و شهرداری است درصورتی‌که هیچ‌یک از معاونت‌های دیگر این ویژگی را ندارند.

قالیباف ادامه داد: دکتر حسینی این معاونت را از کسی تحویل می‌گیرد که خود رکورد می‌زد و امیدواریم با حضور ایشان رکوردهای بیشتری زده شود و با توکل به خدا و نگاه جدی به مجموعه همه کارها با حمایت شورای شهر و مجموعه شهرداری به خوبی انجام شود.

کد خبر 98349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز