دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

شهردار تهران در سخنانی بر حفظ وحدت تاکید کرد.

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف در مسجد امام زین‌العابدین(ع) قم در اجتماع مردم این شهر با عرض تسلیت ایام سوگواری ماه‌های محرم و صفر اظهار داشت: اکنون که در ایام‌الله دهه فجر به‌سر می‌بریم باید به روان پاک امام(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب درود بفرستیم و بار دیگر بر این نکته پافشاری کنیم که هرچه امروز داریم به برکت خون شهداست.

قالیباف ادامه داد: همین که خداوند بر ما منت گذاشته و عمر ما را در این مقطع از تاریخ قرار داده تا در سایه نظامی ولایی زندگی کنیم و به برکت امام (ره) و شهدا از ظلمت به سوی نور هدایت شویم،  جای شکر بسیار دارد. قالیباف گفت: به همین دلیل ایام پیروزی انقلاب و دهه فجر را ایام‌الله می‌دانیم و یاد و ذکر این روزها بر ما لازم و مورد تاکید است.

شهردار تهران ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نعماتی که بر آن تاکید شده و خداوند بر بندگانش منت گذاشته و آن‌را به آنها اعطا کرده،  نعمت ولایت است. شکر این نعمت نیز از همه نعمات الهی مهم‌تر و مؤثرتر است.

خدشه‌دارکنندگان وحدت، قدر گوهر انقلاب را نمی‌دانند

قالیباف افزود: آنهایی که اقداماتی را انجام می‌دهند که وحدت جامعه را خدشه‌دار می‌کند و عملکردشان با آرمان‌های انقلاب،  امام (ره)،  شهدا و رهبری فاصله و تعارض دارد،  گوهر انقلاب را نشناخته و قدر این نعمت را نمی‌دانند.

شهردار تهران گفت: خدشه‌دار‌کنندگان وحدت اگر به این موضوع توجه داشتند و قدر گوهر انقلاب را می‌دانستند ، بیش از این سعه صدر نشان می‌دادند و حتی اگر جاهایی اشکالاتی هم وجود داشت،  برایشان قابل گذشت بود یا اگر در پی اصلاح بودند و نیتی هم جز این نداشتند،  باید راه‌های منطقی تری را انتخاب می‌کردند.

به گفته قالیباف وقتی که افراط و تفریط پیش می‌آید نخستین علت آن  این است که افراط و تفریط‌کنندگان درک و فهم درستی از انقلاب ندارند و اگر هم این درک در آنها وجود دارد هوای نفس،  قدرت طلبی و... جلوی چشمشان را می‌گیرد.

انقلاب به ایران، استقلال، آزادی، عزت و نعمت ولایت را هدیه کرد

شهردار تهران همچنین گفت: انقلاب به ما استقلال،  آزادی،  عزت و نعمت ولایت را هدیه کرد و موجب عزت اسلام و مسلمانان در دنیا و باعث تجدید حیات اسلام شد و ما باید قدردان این نعمت باشیم و شکر آن‌را به جا آوریم.

قالیباف تاکید کرد: اگر انقلاب را خوب بشناسیم، درخواهیم یافت که هیچ راهی جز اینکه اساس زندگی‌مان را در مسیر انقلاب ادامه دهیم و انقلابی بمانیم،  انقلابی زندگی کنیم و همین مسیر را ادامه دهیم،  نداریم.

وی در بیان اهداف انقلاب گفت: ما به‌دنبال پیاده‌سازی‌ شریعت اسلامی در کشور بودیم و تنها راه تحقق و بستر شریعت اسلامی،  شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و در این ساختار سیاسی بود که اراده مردم (پیاده‌سازی‌ شریعت اسلامی) تحقق یافت.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: برپایه این نظام ولایی است که عدل اجتماعی باید محقق شود و این مهم‌ترین هدف ماست.  وی استقلال سیاسی، استغنای اقتصادی،  رشد علمی و رشد اخلاقی را از دیگر اهداف مهم انقلاب برشمرد.

قالیباف تاکید کرد: شرایط امروز را باید با این اهداف نگاه کنیم و اگر امروز در عالم فتنه و شرایط غیرشفاف به سر می‌بریم، باید دقت کنیم که این اهداف که تبیین‌کننده مسیر انقلاب و نظام است، در چه وضعیتی است. اگر با این شاخص‌ها شرایط را تحلیل کنیم همه چیز روشن می‌شود.

قالیباف گفت: اگر کسی پیدا شود و این شعار را مطرح کند که ما جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم و جمهوری ایرانی می‌خواهیم آیا او واقعا در مسیر انقلاب و نظام حرکت می‌کند ؟ به‌طور حتم سردهندگان شعار جمهوری ایرانی از مدار انقلاب خارجند.

وی خاطرنشان کرد: محور شعارهایی که برای انقلاب سر دادیم و امروز به آنها افتخار می‌کنیم دستیابی به استقلال سیاسی بود و اینکه ملت و کشور ما نوکر آمریکا و انگلیس نباشد و آنها برای ما تعیین تکلیف نکنند.

قالیباف افزود: اگر به سابقه آمریکا و علی الخصوص انگلیس در 100 سال گذشته نظر بیندازیم هیچ نقطه روشنی نخواهیم دید و آنها جز ظلم و تحقیر چیز  دیگری در حق کشور ما روا نداشته‌اند. وی تاکید کرد: بدون شک اگر امروز برخی حرکتی انجام دهند که اهداف و منافع دشمنان تاریخی چند دهه ما را در پی داشته باشد و استقلال سیاسی ما را خدشه دار کند،  آنها از مسیر انقلاب،  امام و رهبری خارج شده‌اند.

کسی که مردم از نتیجه کارش راضی نباشند، پیرو ولایت نیست

شهردار تهران در ادامه ضمن بیان اینکه ممکن است بر ما خرده بگیرند که ما برای سیر‌کردن شکم‌ها و ابعاد مادی انقلاب نکردیم، گفت: یکی از اهداف مهم انقلاب استغنای اقتصادی بود و تبیین این موضوع که دین یک امر اجتماعی است و نه شخصی و اگر دین در قدرت قرار گیرد دنیا و آخرت مردم را تضمین می‌کند.

وی با ذکر این نکته که مگر می‌شود در سایه فقر، باورهای دینی را گسترش داد، افزود: در احادیث همانطور که زراندوزی و اسراف مورد نکوهش قرارگرفته، فقر نیز نکوهیده شده است.

شهردار تهران تاکید کرد: استقرار شریعت اسلامی در بستر جمهوری اسلامی متضمن عدالت اجتماعی،  استقلال سیاسی،  استغنای اقتصادی و رشد علمی- اخلاقی جامعه است.

به گفته قالیباف، مسئولان نظام اسلامی در هر منصبی باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانند و عموم مردم از هر طبقه و قشری در خلوت خودشان قضاوت مناسبی از عملکرد ما مدیران داشته باشند و احساس کنند مجموعه ما روبه رشد است. براین اساس آیا اگر مردم از نتیجه کار من راضی نباشند می‌توانم بگویم پیرو ولایتم ؟

وی گفت: اگر مردم از عملکرد من به‌عنوان شهردار تهران احساس رضایت نکنند آیا من می‌توانم بگویم سرباز ولایت هستم ؟ آیا می‌توانم بگویم دلسوز مقام معظم رهبری و کشور هستم ؟ ادامه‌دهنده راه شهدا هستم ؟ اگر چنین نباشد بی‌گمان من ریا کاری کرده‌ام.

قالیباف با اشاره به اینکه بخش مهم مبارزه با آمریکا و تحقق استقلال سیاسی در حوزه کارآمدی است افزود: در تهران وقتی با مردم سخن می‌گوییم بر این نکته تاکید می‌کنیم که آنها هر 6 ماه باید شاهد کم‌شدن مشکلات و تغییر در محله و شهر خود باشند.

اگرچه آنها هم توقع ندارند همه مشکلات یک‌شبه حل شود اما ما تاکید داریم که کم شدن مشکلات شهر و محله‌ها را مردم باید حس کنند. شهردار تهران ادامه داد: من به‌عنوان شهردار نباید با ناکارآمدی خود، مردم را از نظام دلزده کنم.

وی با اشاره به اینکه در عالم فتنه هستیم و این عالم پیچیدگی‌هایی دارد، افزود: بدون تعارف و با صراحت می‌گویم که یکسال است که گویی کار در کشور تعطیل شده است. از پارسال همین موقع همه آماده شدند برای انتخابات و آن رویداد و افتخار بزرگ به وقوع پیوست،  اما متأسفانه پس لرزه‌های آن همچنان ادامه دارد. به راستی چه کسی پاسخگوی این یکسال وقت و سرمایه کشور است؟

شهردار تهران تصریح کرد: چه چیز را می‌خواهند حل کنند؟ مگر قدرت ارث پدرمان است؟ مگر این دهه،  دهه پیشرفت و عدالت نیست ؟ مگر حل کردن مشکلات مردم در گرو این کارهاست ؟ اگرجایی اشکالی هست به تعبیر مقام معظم رهبری راهش این نیست که آن را کف خیابان پیگیری کنیم.

باید بنشینیم و با قانون و منطق، درون خودمان مسائل را حل کنیم. تنها آنارشیست‌ها هستند که برای حل مشکلات، کف خیابان را به منطق و گفت‌وگو و قانون ترجیح می‌دهند. وی گفت: امروز چه کسی جز دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی ما از این اوضاع خوشحال است؟

مهم‌ترین وظیفه این است که با خوب کار کردن مردم را به آینده امیدوار کنیم

شهردار تهران با اشاره به اینکه برخی می‌گویند قالیباف سرش را پایین انداخته و چیزی نمی‌گوید،  بیان داشت: مهم‌ترین فریاد من این است که کارم را در تهران به‌خوبی انجام دهم تا مردم به آینده انقلاب امیدوار باشند. مردم باید باور کنند اگر حزب‌الله و نسل بسیج و جنگ سر کار است شرایط برای آنها رو به بهبودی می‌رود و فرهنگ بسیجی، باری از دوش مردم بر می‌دارد و من به این موضوع افتخار می‌کنم.

وی تصریح کرد: آنهایی که آرامش را از جامعه می‌گیرند‌، چه آنهایی که بد تصمیم می‌گیرند و بد مدیریت می‌کنند و چه آنهایی که ناامنی درست می‌کنند و نمی‌گذارند مدیریت کار خود را انجام دهد، هر کدام به نوعی چوب لای چرخ انقلاب می‌گذارند. قالیباف خاطرنشان کرد: این مباحث روشن است. درست است که در عالم فتنه قرار داریم اما اگر دقت کنیم به‌خوبی متوجه موضوعات می‌شویم.

پایداری اخلاق از مهم‌ترین ارکان جامعه اسلامی

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی یکی از مهم‌ترین موضوعات، پایداری،  اخلاق است، گفت: اگر کسی به هر بهانه و دلیل، بداخلاقی کند و آبروی کسی راببرد، آیا در مدار انقلاب حرکت کرده است؟ همه ما باید به هم متذکر شویم.

شهردار تهران ادامه داد: اگر اشکالاتی وارد است آیا اصلاح اشکالات این است که اساس انقلاب از بین برود؟ امید به ضد‌انقلاب داده شود؟ استقلال سیاسی کشور تحت الشعاع قرار گیرد و شعار جمهوری ایرانی سر داده شود؟ علیه آرمان‌های انقلاب و ملت مظلوم فلسطین و لبنان شعار داده شود؟ آیا اینها سزاوار است؟

پرچمدار وحدت، مقام معظم رهبری است

قالیباف با تاکید بر اینکه فصل‌الخطاب همه در کشور مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: پرچم وحدت در دست مقام معظم رهبری است و ما باید دائم حواسمان باشد و چشممان را از این پرچم بر نداریم که صراط مستقیم آنجاست.

وی افزود: مطمئن باشید دشمنان انقلاب هم این را فهمیده‌اند و همین محور را هدف گرفته‌اند و احساس می‌کنند اگر این محور را تضعیف کنند، جمهوری اسلامی، استقلال سیاسی و عدالت اجتماعی ما را خدشه‌دار می‌کنند.

شهردار تهران اظهار داشت: ما از تجربه انقلابمان تا امروز این مسئله را یاد گرفتیم که در حوزه نظری با عقلانیت و تدبیر حرکت کنیم البته نه آن عقلانیتی که از ارزش‌ها فاصله گرفته و مصلحت‌اندیشی پیشه کند.

قالیباف گفت: در حوزه عمل نیز وقتی به نهج‌البلاغه می‌نگریم می‌بینیم امام علی(ع) توصیه کرده‌اند که در حوزه عمل از مدار اعتدال خارج نشویم. وی ادامه داد: تندروی‌ها ما را به جایی نمی‌رساند.

شهردار تهران تاکید کرد: خیلی از دشمنان دل بسته‌اند و احساس می‌کنند در 22بهمن امسال خبری هست،  اما آنها باید بدانند هیچ خبری باب میل آنها نیست و این کشور با این شهدا و به برکت اسلام و به برکت حکومت ولایی سختی‌های زیادی را با سربلندی از سر گذرانده است و ان‌شاءالله از این شرایط هم به‌خوبی و با سربلندی عبور خواهد کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم این راهپیمایی تبلور وحدت و تجدید پیمان و عهد با آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهیدان باشد.

کد خبر 101264
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز