پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: فرد مظنون به فرمانده بخش لجستیکی اتا (گروه جدایی طلب باسک) در فرانسه دستگیر شد.

به گزارش ال موندو، منابع سازمان نبرد علیه ترورویسم اعلام کردند: سیگور گارو پرس چهارشنبه 29 نوامبر (8 آذر) در یک عملیات نظامی در جنوب فرانسه و در منطقه لوزر به چنگ نیرو‌های پلیس افتاد.

مسوولین بخش تحقیقات پلیس فرانسه میگویند:احتمال می‌رود گارو در عملیات ربودن 300 رولور و 50 هفت تیر از کارخانه‌ای در "وور"  دست داشته باشد. دستبرد از کارخانه اسلحه سازی وور در 23 اکتبر توسط عناصر مشکوک به عضویت در گروه اتا انجام گرفته بود.

در جریان عملیات دستگیری گارا دو فرد دیگر نیز بازداشت شدند.هویت این دو فرد هنوز مشخص نشده اما احتمال می‌رود یکی از این افراد اکاین مندیسابال موخیکا یکی از تروریست‌های تحت تعقیب باشد.دیگری نیز زنی است به نام ماریا برنادو،که به گفته مقامات پلیس از همراهان گارو محسوب می‌شود.

اکاین که به عنوان معاون گارو عمل می‌کند روز 10 ژوییه سال جاری به اتهام مشارکت در عملیات تروریستی در کنار 5 فرد دیگر مظنون به عضویت در اتا به یک سال زندان محکوم شده بود.

برنادو نیز که مدتی فراری بود، متهم به همکاری با فرماندهی بارسلونا(از بخش‌های نظامی اتا) است.او همچنین متهم است که در فراری دادن اعضای اتا به سایر کشور‌ها نقش داشته است.

به گفته بخش تحقیقات پلیس این اعضای مشکوک به عضویت در اتا به هنگام دستگیری از خود مقاومتی نشان ندادند آن‌ها در آخرین ساعات غروب چهارشنبه دستگیر شدند و هنوز بازرسی وتحقیقات از محل سکونت آن‌ها ادامه دارد.

کد خبر 9781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز