گروه حوادث: به دنبال انفجار مهیب در خانقاهی در جنوب تهران، رسیدگی به این پرونده در دادسرای جنایی تهران آغاز شد

پنجشنبه شب گذشته، زمانی که حدود 300 نفر از دراویش در خانقاهی در جنوب تهران مشغول برگزاری مراسم خود بودند، مردی حدودا 40 ساله، که مسلح به کلاشینکف، کلت کمری و چند نارنجک بود، قدم به آنجا گذاشت و با پرتاب 2 نارنجک، حادثه خونینی را رقم زد.

در جریان انفجار نارنجک‌ها، 2 نفر از حاضران در محل مجروح شدند و عامل انفجار که هنوز مقداری مواد منفجره همراه خود داشت، شروع به تهدید حاضران کرد. به دنبال این ماجرا، رئیس پلیس تهران همراه با دیگر ماموران راهی محل حادثه شدند و تلاش برای دستگیری عامل انفجار آغاز شد.

در حالی که مرد ناشناس با در اختیار داشتن 8 نارنجک دیگر همچنان به تهدید‌های خود ادامه می‌داد، دستورات قضایی برای تیراندازی به سوی او صادر شد اما سردار رجب‌زاده ـ فرمانده انتظامی تهران ـ قبل از هر اقدامی با این مرد وارد مذاکره شد تا بتواند بدون شلیک گلوله به این ماجرا خاتمه دهد.

دقایقی بعد در حالی که مرد خطرناک، ضامن 2  نارنجک‌ را کشیده و آماده پرتاب آنها بود، سرانجام تلاش‌های رئیس پلیس تهران نتیجه داد و مرد مسلح با زمین گذاشتن نارنجک‌ها و اسلحه، خود را تسلیم کرد.

قاضی شاملو، بازپرس جنایی پایتخت که با حضور در محل در جریان عملیات قرار داشت، با بیان این خبر گفت: متهم بعد از دستگیری تحت‌بازجویی قرار گرفت و انگیزه خود را  از این کار،  انتقامجویی اعلام کرد. 

وی ادامه داد: احتمال می‌رود که این مرد دچار اختلالات روانی باشد، چرا که یکی از شرط‌های او برای تسلیم شدن این بود که اجازه دهیم  وی برای تخلیه روانی چند قبضه از نارنجک‌ها را منفجر کند.

ما هم به او اجازه دادیم در نقاطی از خانقاه که جمعیتی حضور نداشت اقدام به این کار کند اما وقتی او نارنجک‌ها را منفجر کرد، هیچ آسیبی به ساختمان‌های مجاور نرسید و پس از آن بود که متهم بازداشت شد.

به گزارش فارس، متهم که از ساعت 6 عصر وارد خانقاه شده بود، سرانجام در  ساعت 22:30 خود را تسلیم نیروهای پلیس کرد و به اداره پلیس انتقال یافت.

بر اساس این گزارش، وضعیت جسمانی 2 مجروح حادثه رو به بهبودی است، پرونده متهم به دادسرای جنایی تهران ارسال شده و تحقیقات در این خصوص ادامه خواهد یافت.

کد خبر 97097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز