گروه حوادث: 2 قاچاقچی سابقه‌دار وقتی از طریق خرید و فروش مواد‌مخدر نتوانستند پولدار شوند، شگرد خود را تغییر دادند و به کلاهبرداری روی آوردند.

متهمان با راه‌‌اندازی شرکت‌های تقلبی، اقدام به خرید محموله‌های بزرگ مواد‌غذایی کرده و هزینه آن را با چک قلابی پرداخت می‌کردند.مدتی قبل شکایت‌های متعددی در اختیار بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 2 تهران قرار گرفت که از کلاهبرداری‌های زنجیره‌ای 2 مرد از فروشندگان مواد‌غذایی حکایت داشت.

بررسی این شکایت‌ها نشان می‌داد متهمان با راه‌اندازی شرکت پخش عمده مواد‌غذایی، اقدام به انتشار آگهی تبلیغاتی در روزنامه‌ها کرده و از این طریق فروشندگان مواد‌غذایی را شناسایی می‌کردند.

سپس با خرید محموله‌های بزرگ از طعمه‌های خود، هزینه آن را با استفاده از چک‌ مدت‌دار پرداخت می‌کردند اما زمانی که موعد چک فرا می‌رسید، مالباختگان متوجه می‌شدند پولی در حساب کلاهبرداران نیست و آنها بعد از تخلیه شرکت خود متواری شده‌اند.

با این اطلاعات، دستور بازداشت هر دو متهم صادر شد و گروهی از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران جست‌وجو برای شناسایی متهمان را آغاز کردند.درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، هر روز به شاکیانی که فریب مردان کلاهبردار را خورده بودند اضافه می‌شد و در این بین تیم تحقیق متوجه شد که کلاهبرداران بعد از اینکه محل کار خود را تخلیه می‌کردند، شرکت دیگری راه‌اندازی کرده و دوباره با درج آگهی در روزنامه‌ها، فعالیت خود را از سر می‌‌گرفتند.

با این اطلاعات، تحقیقات پلیس روی شناسایی محل کار جدید متهمان متمرکز شد و مدتی بعد ماموران متوجه فعالیت یک شرکت پخش مواد‌غذایی در خیابان بهبودی شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد این شرکت توسط 2 مرد که مشخصات ظاهری آنها شباهت زیادی به متهمان تحت تعقیب دارد، راه‌اندازی شده و آنها نیز با چاپ آگهی تبلیغاتی در روزنامه‌ها در حال جذب مشتری هستند.

با این اطلاعات ماموران راهی شرکت مورد نظر شدند اما صاحبان شرکت پس از خرید محموله‌های مواد‌غذایی از تعدادی از فریب‌خوردگان و ارائه چک‌های جعلی به آنها، محل کار خود را تخلیه کرده و متواری شده بودند.

با مشخص شدن این موضوع، بررسی‌ها برای یافتن ردی از متهمان ادامه یافت و ماموران دریافتند مردان کلاهبردار هر‌دو از مجرمین سابقه‌دار هستند که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده بودند.

درحالی‌که پلیس توانسته بود هویت واقعی متهمان را شناسایی کند، آنها این بار دفتری را در منطقه فرحزاد اجاره کرده و با تاسیس یک شرکت تازه، شروع به چاپ آگهی تبلیغاتی برای جذب طعمه‌های جدید کردند.

پلیس که در جریان راه‌اندازی این شرکت قرار گرفته بود، با محاصره این محل قدم به داخل آنجا گذاشت و هر دو متهم را دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کرد.سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: یکی از متهمان محمدعلی نام دارد که در خرداد سال 87 با گرفتن مرخصی از زندان متواری شد و از همان زمان با همکاری یکی از همشهریان خود به نام اسماعیل که او نیز دارای سوابق متعدد کیفری است، فعالیت مجرمانه خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این مرد و همدستش پیش از این سوابق متعددی در زمینه قاچاق و خرید و فروش مواد‌مخدر داشتند که بعد از آزادی از زندان، اقدام به راه‌اندازی شرکت‌های قلابی و چاپ آگهی در روزنامه‌ها کرده و از این طریق از فروشندگان مواد‌غذایی کلاهبرداری می‌کردند.

سرهنگ یگانه با بیان اینکه تا‌کنون 12 نفر از مالباختگان شناسایی و از متهمان شکایت کرده‌اند، افزود: شاکیان احتمالی دیگر می‌توانند برای شناسایی متهمان به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 یا پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 94650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز