سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

اعتیاد به مخدر کراک باعث شد تا 2 جوان تبهکار، بعد از آشنایی در زندان باند سرقت و کیف‌قاپی را تشکیل بدهند که طعمه‌های آنها زنان تنها بودند اما سرقت در پمپ‌بنزین باعث افشای راز فعالیت آنها شد.

ظهر پنجم شهریور ماه، تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به صدا درآمد، در آن‌سوی خط مردی بود که خود را مدیر یک پمپ‌بنزین در مرکز تهران معرفی می‌کرد.  این مرد به اپراتور پلیس گفت: دقایقی قبل مردم و کارگران پمپ‌بنزین، مرد جوانی را که کیف یک زن را در محوطه پمپ‌بنزین سرقت کرده بود، دستگیر کرده‌اند و او اکنون در اتاقک استراحت کارگران نگهداری می‌شود.

با این تماس، ماموران به سرعت عازم پمپ‌بنزین شدند تا ماجرای این سرقت را پیگیری کنند. شاهدان در محل پمپ‌بنزین به ماموران گفتند لحظاتی قبل هنگامی که زن جوانی در حال پر کردن باک خودروی خود در داخل پمپ‌بنزین بود، مرد جوان به‌خودروی او نزدیک شد و بعد از برداشتن کیف این زن از روی صندلی جلوی خودرو، به سرعت فرار کرد و سوار موتوری شد که کمی پایین‌تر منتظر او بود، اما مردم و کارگران پمپ‌بنزین او را دستگیر کردند ولی همدستش فرار کرد.

در حالی که احتمال می‌رفت مرد سارق تا رسیدن ماموران احتمالا مدارک جرایم خود را از بین برده و یا مخفی کرده است، ماموران به بازرسی دقیق اتاقک پمپ‌بنزین پرداختند و در این بازرسی‌ها 2دستگاه گوشی مسروقه را کشف کردند که سارق در همان دقایقی که در این محل نگهداری می‌شد به طرز ماهرانه‌ای در آنجا مخفی کرده بود.

با انتقال مرد جوان به کلانتری، با دستور دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی تهران، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی، به بازجویی از این مرد پرداختند. در جریان بازجویی‌ها، مرد جوان به ماموران گفت: به همراه همدستم به نام محمد در محدوده خیابان‌های شریعتی، ظفر، دولت و بزرگراه صدر اقدام به کیف قاپی می‌کردیم، امروز هم قصد ربودن کیف این زن را داشتیم که دستگیر شدیم.

با اطلاعات به دست آمده از این متهم، کارآگاهان مخفیگاه همدست او را نیز در محدوده پل صدر شناسایی کرده و او را در مخفیگاهش به دام انداختند.  با انتقال این متهم به پایگاه سوم آگاهی وی نیز با اعتراف به شرکت در سرقت‌ها گفت: من و افشین سوار بر یک موتورسیکلت در طول روز در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و در فرصتی مناسب  اقدام به سرقت کیف افراد مختلف که غالبا از میان خانم‌ها انتخاب می‌شدند، می‌کردیم.

این کراک لعنتی

با بررسی سوابق متهمین مشخص شد افشین پیش از این 9 بار به اتهام نگهداری و استعمال کراک و سرقت دستگیر شده است و همدست او نیز حداقل 7 سابقه دارد.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان در بازجویی‌ها گفته‌اند که در داخل زندان با یکدیگر آشنا شده‌اند و پس از آزادی، نقشه سرقت‌ها را طراحی کرده‌اند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه انگیزه سرقت‌های این دو متهم، اعتیاد شدید آنها به کراک بوده است، افزود: یکی از متهمان از خانواده بسیار مرفهی است که خانواده وی پس از اطلاع از اعتیادش، او را از خانواده طرد کرده‌اند.

کد خبر 91004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز