گروه حوادث: 2 برادر قصد داشتند با سرقت خودروهای سواری، آنها را به مرزهای شرقی کشور منتقل کرده و با محموله‌های مواد‌مخدر عوض کنند، اما مقاومت یک راننده پراید، نقشه آنها را ناکام گذاشت

عصر 15 آذر‌ماه امسال، ماموران کلانتری 154 چیتگر در جریان دستگیری یک سارق زور‌گیر در جاده مخصوص کرج قرار گرفتند و به سرعت راهی محل حادثه شدند.آنها بعد از حضور در محل با 2مرد مجروح روبه‌رو شدند که طبق گفته شاهدان حادثه یکی از آنها راننده خودروی پراید و دیگری دزد مسلحی بود که قصد سرقت ماشین را داشت.

ماموران به سرعت هر دو مجروح را به بیمارستان منتقل کردند و روز بعد راننده پراید که کمی بهبود یافته بود در جریان تحقیقات پلیسی گفت: بعد از ظهر روز حادثه، در خیابان وحدت اسلامی 2 نفر به‌صورت دربست به مقصد جاده مخصوص کرج سوار ماشینم شدند.

یکی از آنها روی صندلی جلو و نفر دوم هم در صندلی عقب نشست و به این ترتیب به طرف مقصد به راه افتادیم.نزدیک کیلومتر 11 جاده، مسافری که در صندلی عقب نشسته بود، مدعی شد حالت تهوع دارد و دوست او هم از من خواست کنار اتوبان توقف کنم تا او حالش بهتر شود. وقتی توقف کردم، مسافری که کنار من نشسته بود دستش را به سمت سوئیچ برد و ماشین را خاموش کرد.

در همین لحظه مسافر صندلی عقب با قمه‌ای که همراهش بود چند ضربه به دست و صورتم زد و با تهدید گفت که از ماشین پیاده شوم. مسافر صندلی جلو هم مدام با مشت به‌صورتم می‌کوبید و سعی می‌کرد مرا از ماشین به بیرون پرت کند.

مرد جوان ادامه داد: من که نمی‌خواستم ماشین دزدیده شود، در برابر سارقان مقاومت کردم و یکی از آنها از ماشین پیاده شد تا مرا به زور به بیرون پرت کند. در همین هنگام دستم را روی سوییچ گذاشتم و بعد از روشن کردن ماشین شروع به حرکت کردم.

مسافر صندلی عقب که پیاده شده بود تا مرا به بیرون پرت کند، بین در ماشین و گارد ریل اتوبان گیر کرد و فریاد می‌زد. من هم با شنیدن فریاد‌های او پایم را روی ترمز گذاشتم و سریع سوئیچ را برداشتم و از ماشین پیاده شدم.

راننده‌های عبوری که این وضعیت را دیده بودند به کمک من آمدند اما مسافر جلویی با دیدن مردم همدست خود را در محل جا گذاشت و متواری شد. بعد از اظهارات مرد راننده، ماموران متهم دستگیر شده را از بیمارستان به اداره آگاهی منتقل کردند و تحت بازجویی قرار دادند.

این جوان 20 ساله مدعی شد: من در یک شرکت خدماتی کار می‌کردم اما برادرم که در کار خرید و فروش مواد‌مخدر بود دائما وسوسه‌ام می‌کرد که از کار کردن برای دیگران دست بکشم و با او وارد کارهای خلاف شوم.

او مدعی بود که ما می‌توانیم ماشین بدزدیم و با انتقال آنها به مرزهای شرقی کشور، ماشین‌های مسروقه را با محموله‌های مواد‌مخدر عوض کنیم، بعد هم این محموله‌ها را به تهران قاچاق کرده و با فروش آنها سود هنگفتی به جیب بزنیم.

وی ادامه داد: وسوسه‌های برادرم آنقدر ادامه داشت که تصمیم گرفتم با او در سرقت ماشین همکاری کنم اما در نخستین سرقت، وقتی قصد دزدیدن خودروی پراید را داشتیم، راننده مقاومت کرد و همین مقاومت او باعث مجروح شدن و دستگیری من شد.
بعد از اعترافات متهم، وی با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شد و دستگیری برادر او در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم دستگیر شده دارای یک فقره سابقه حمل مواد‌مخدر و دستگیری در سن 15 سالگی بوده که با رأی مقام قضایی مدتی را نیز در کانون اصلاح و تربیت گذرانده است.

وی افزود: برادر این مرد نیز تا‌کنون چندین بار به اتهام حمل و نگهداری و فروش مواد‌مخدر دستگیر و راهی زندان شده اما هربار بعد از آزادی فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر گرفته است.

سرهنگ اسدی با بیان اینکه احتمال می‌رود این دو برادر سرقت‌های زیادی مرتکب شده باشند، از کسانی که در ماه‌های اخیر در محدوده جنوب شرق تهران خودروی آنان با این شگرد سرقت شده خواست برای شناسایی سارق جوان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 97098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز