جمعه ۱۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاپیتان موسی دادیس کامارا، رییس نظامیانی که در 11 ماه گذشته بر گینه در غرب آفریقا حاکم بوده‌اند، از حمله‌ای مسلحانه جان سالم به در برد

خبرگزاری آلمان از نایروبی و کوناکری گزارش داد، یک سخنگوی دولت امروز در تلویزیون دولتی این کشور گفت، تیراندازی هنگامی صورت گرفت که کاپیتان عصر پنجشنبه مشغول بازدید از یک پادگان بود. او در این جریان جراحت سطحی برداشت.

شاهدان گفتند اضطراب مرکز کوناکری را پس از آن فرا گرفت که سربازان دیگر پادگان‌ها برای یافتن مظنون تیراندازی که یکی از آجودان‌های کامارا بود، به خیابان‌ها ریختند.

ادریس شریف، وزیر اطلاع‌رسانی روز جمعه به بی بی سی گفت که وضعیت "عادی و تحت کنترل" است. کامارا در مقر این رژیم نظامی است و با رییس ستاد مشترک خود ملاقات کرده است.

وی درباره بازداشت ابوبکر تومبا دیاکیته (Diakite Aboubacar Toumba)که متهم به دست داشتن در این حمله است، اظهارنظری نکرد.

گمان می‌رود دیاکیته مسوول سرکوب خونین راهپیمایی مخالفان در پایان ماه سپتامبر است. سازمان‌های حقوق بیشری گفتند بیش از 150 نفر در آن زمان کشته شدند.

سازمان ملل تحقیقاتی را درباره این کشتار آغاز کرده است.

از زمان حمام خونی که نیروهای امنیتی به راه انداختند، اوضاع در گینه که قرار است ماه ژانویه رییس جمهور جدید خود را انتخاب کند، رو به وخامت گذاشته است.

همچنان مشخص نیست که آیا کامارا که با گروهی از افسران در دسامبر 2008 پس از مرگ لانسانا کونته، رییس جمهور این کشور قدرت را به دست گرفت، راه را برای تشکیل دولتی غیرنظامی باز خواهد کرد یا آنکه خود برای تصدی ریاست جمهوری نامزد خواهد شد.

کد خبر 96656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز