سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در اجرای برنامه چهارم توسعه، دیروز به تصویب مجلس رسید

تعلل دولت در ارائه گزارش‌های نظارتی برنامه چهارم توسعه در سال‌های اخیر، موجب شد نمایندگان مجلس رأسا وارد موضوع عملکرد دولت در اجرای برنامه چهارم توسعه که امسال سال آخر اجرای آن است، شوند.

دولت در سال‌های اخیر نشان داده که اعتنایی به برنامه چهارم توسعه ندارد و همین امر سبب شده که بسیاری از اهداف برنامه چهارم چون تحقق رشد اقتصادی 8درصد، تک‌رقمی‌شدن نرخ بیکاری و نرخ تورم محقق نشود.

تقاضای تحقیق‌ و تفحص مجلس از عملکرد برنامه چهارم از سوی علی اکبر اولیا نماینده یزد مطرح شده بود که پس از تصویب آن در کمیسیون برنامه و بودجه 26 آبان در صحن علنی مجلس نیز مطرح شد و به تصویب رسید. 

علی اکبر اولیا  26 آبان در دفاع از طرحش گفت: به‌رغم وجود منابع و درآمدهای نفتی غیرقابل تصور و بیش از پیش‌بینی‌ها که برای تحقق برنامه وجود داشت، متأسفانه گزارش‌های واصله از برخی وزارتخانه‌ها حاکی از تحقق 50 درصدی اهداف برنامه چهارم است.

وی اظهار داشت: حال که در آستانه ارائه برنامه پنجم هستیم لازم است تا نقدی نسبت به اجرای برنامه چهارم داشته باشیم.  نماینده یزد و صدوق عدم‌ارائه گزارش سالانه رئیس‌جمهور در ارتباط با نحوه اجرای برنامه چهارم را از دیگر دلایل بررسی این تحقیق و تفحص برشمرد. پس از سخنان نماینده یزد و صدوق تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد برنامه چهارم به رای گذاشته شد که با 117 رای موافق، 77 رای مخالف و 6 رای ممتنع به تصویب مجلس رسید.

کد خبر 95499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز