وزیر کشور گفت: استان سیستان و بلوچستان استان بزرگی است و شاید اداره استان به این بزرگی به تقسیمات بیشتری نیاز داشته باشد.

احمد وحیدی

به گزارش همشهری آنلاین، احمد وحیدی درباره در دستور کار قرار گرفتن گزارش کمیسیون داخلی کشور و شوراها درباره طرح تفکیک استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان، اظهار کرد: موضوع قدیمی است و در دوران مختلف هم مطالبه شده است و الان در وزارت کشور در حال بررسی است و طرحی هم در مجلس است که اگر مجلس آن را تصویب کند، براساس آن عمل می‌کنیم.

استان سیستان و بلوچستان استان بسیار وسیعی است که منابع بسیار گسترده دارد و اول تا آخر استان شاید بیشتر از هزار کیلومتر فاصله باشد و اداره استان به این بزرگی شاید به تقسیمات بیشتر نیاز داشته باشد که بررسی‌های کارشناسی در وزارت کشور در حال انجام است و اگر به نتیجه برسیم مراحل بعدی آن در دولت ادامه می یابد و اگر هم مجلس طرحی را تصویب کرد، آن را اجرا می کنیم.

کد خبر 852717
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    یک سیستانی: درود به شرفت جناب وزیر ....استقبال می کنیم . انشاله با دو فوریت تصویب بشه . شورای نگهبان هم تائید کنه. بشه استان سیستان. با پنج شهر زابل ادیمی بنجار هیرمند و زهک انشاله....
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    تجربه جهانی ثابت کرده هرچقدر استان ها کوچک تر باشند مدیریت آنها بهتر انجام می شود تا اینکه یک استان خیلی بزرگ یک مدیر ارشد داشته باشد چون تصمیمات برای مدیریت استان نیاز به هماهنگی با مدیریت دارد وقتی یک استان بزرگ تنها یک مدیر ارشد داشته باشد هماهنگی ها با تأخیر انجام میشه و بررسی ها با تأخیر انجام میشه و کار ها با تأخیر انجام میشه و ضرر آن برای مردم است .
    • فرشید IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      احتمالا شهرستان هامون با مرکزیت شهر محمدآباد بنظر شما چندان مهم نیست! البته ادیمی مرکز همان نیمروز هست و دوتا نیست!!!