سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استیل‌آذین که اردوی تدارکاتی‌شان در دبی را پشت سر می‌گذارند در بازی‌هایی جداگانه برابر حریفان خود به پیروزی دست یافتند.

تیم پرسپولیس در دیداری تدارکاتی مقابل تیم اوشن مارین امارات با یک گل به برتری دست یافت. در این دیدار 22 بازیکن در طول دو نیمه برای پرسپولیس به میدان رفتند و تاکتیک‌های مورد نظر کادر فنی را مرور کردند. تنها گل این دیدار تدارکاتی را اکبر صغیری در دقیقه 59 روی سانتر زیبای جلال اکبری از سمت چپ به ثمر رساند. پرسپولیس از دقیقه 67 با اخراج مجتبی شیری 10 نفره به کار خود ادامه داد.

تیم سرخپوش پایتخت از صبح امروز در 3 نوبت تمرینات خود را پیگیری خواهد کرد. اردوی پرسپولیس در دبی تا روز جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت.تیم پرسپولیس روز یکشنبه از ساعت 17:30 به وقت محلی در یک بازی تدارکاتی در دبی به مصاف تیم آماتور اوشن مارین رفت. برای پرسپولیس در این بازی علیرضا حقیقی، علیرضا محمد، سپهر حیدری، شیث رضایی، ابراهیم شکوری، سامان آقازمانی، کریم باقری، میثم بائو، محمد منصوری، هادی نوروزی و محسن خلیلی از ابتدا به میدان رفتند. به‌رغم اینکه این بازی یک دیدار تمرینی سبک برای پرسپولیس به شمار می‌رفت، بیش از دو هزار هوادار پرسپولیسی مقیم امارات، برای تماشای آن به باشگاه ایرانیان دبی رفته بودند. حضور این تعداد تماشاگر برای یک بازی تمرینی و شدت تشویق آنها، باعث بهت بازیکنان و مسئولان تیم اماراتی شده بود.

حاشیه‌های بازی پرسپولیس و اوشن مارین

حضور پرشمار بانوان هوادار پرسپولیس در میان تماشاگران از حاشیه‌های قابل‌توجه این دیدار بود. ضمن اینکه حبیب کاشانی از روی نیمکت ذخیره‌های تیم پرسپولیس نظاره‌گر بازی بود و این امر نیز در نوع خود جالب توجه بود. همچنین لباس نزدیک به آبی رنگ تیم فوتبال اوشن مارین، شدت تشویق هواداران پرسپولیس را بیشتر کرد و شعارهای قرمز و آبی را میان آنها به راه انداخت. حاشیه دیگر اینکه دروازه‌بان ذخیره پرسپولیس در این بازی ناییجی بود و میثاق معمارزاده در گوشه‌ای دیگر از مجموعه، به‌همراه مولایی، مربی بدنساز پرسپولیس تمرینات اختصاصی خود را دنبال می‌کرد. هوای مطلوب دبی و زمین چمن مناسب مجموعه ایرانیان، شرایط بسیار مناسبی را برای این بازی مهیا کرده بود.

پیروزی استیل‌آذین مقابل الوصل

در همین حال تیم استیل‌آذین نیز در اولین بازی دوستانه خود در دبی مقابل الوصل امارات
به پیروزی پرگل 5 بر یک دست یافت. در این بازی که یکشنبه در ورزشگاه الوصل برگزار شد، استیل‌آذین با گل‌های علی کریمی در دقایق 5 و 75، محمد غلامی در دقیقه 43، افشین چاوشی در دقیقه 60 و رضا نوروزی در دقیقه 65 مقابل زردپوشان دبی پیروز شد.

بیانیه رسمی استیل‌آذین

باشگاه استیل‌آذین با صدور بیانیه‌ای رسما اعلام کرد علی کریمی تا پایان قرارداد خود در این تیم خواهد ماند و بدین‌ترتیب انتقال بهترین گلزن لیگ برتر به پرسپولیس منتفی شد.    در حالی که حسین هدایتی مالک استیل‌آذین اعلام کرده بود کریمی هر وقت که بخواهد، می‌تواند راهی پرسپولیس شود، اما این اتفاق رخ نداد و استیل‌آذینی‌ها با انتشار بیانیه‌ای رسما جدایی کریمی را منتفی دانستند.

در این بیانیه آمده است: «به منظور تنویر افکار عمومی اهالی محترم و شریف فوتبال و همکاران محترم رسانه‌های گروهی، موارد زیر را در خصوص جناب آقای علی کریمی به آگاهی می‌رساند: باشگاه فرهنگی- ورزشی استیل‌آذین به یاری پروردگار متعال و بر پایه برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سومین سال فعالیت خود است و تیم فوتبال آن در لیگ برتر عملکرد شایسته‌ای داشته است.

مدیریت باشگاه استیل‌آذین با آینده‌نگری و با هدف تحکیم حضور این باشگاه غیردولتی در عرصه ورزش کشور، گام‌هایی اساسی و بر پایه معیارهای بین‌المللی برداشته است. به منظور سهیم‌کردن هواداران در مالکیت و اداره امور باشگاه، به عنوان نخستین باشگاه ورزشی ایرانی، مقدمات لازم را برای ورود به بورس اوراق بهادار و عرضه کردن سهام باشگاه در بورس، فراهم آورده‌ایم و امیدواریم این اقدام الگویی برای کل ورزشی ایران شود.  هیات‌مدیره باشگاه استیل‌آذین در ابتدای فصل، تیم فوتبال و کادر فنی خود را برای دستیابی به اهداف خود سازماندهی کرده و در جذب بازیکنان خود ذره‌ای از اخلاق و ضوابط حرفه‌ای، قوانین و مقررات و عرف حاکم تخطی نکرده است.

در مورد آقای علی کریمی نیز به همین ترتیب عمل کرده‌ایم. هنگامی که مدیران پیشین باشگاه پیروزی (پرسپولیس) در عقد قرارداد با آقای کریمی تاخیر کردند، مدیران استیل‌آذین در آخرین لحظات برای حفظ حرمت و شأن این بازیکن محبوب و شایسته و با توجه به نقشی که او می‌توانست در تحقق بخشی از هدف‌‌های باشگاه به عهده بگیرد، با وی مذاکره کرده و در نهایت او را به استیل‌آذین آوردند و اکنون این ستاره فوتبال ایران در بهترین فرم ممکن در این باشگاه درخشش دوباره آغاز کرده است. اما در همین هنگام که لیگ اوج گرفته و مدیران و کادر فنی و بازیکنان استیل‌آذین گوشه‌ای از ثمرات برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود را شاهد هستند، کاپیتان، گلزن اول و ستاره تیم فوتبال استیل‌آذین نشانه‌گیری شده و در مجالس و محافل و رسانه‌ها و در ورزشگاه‌ها، انتقال او از استیل‌آذین به پرسپولیس به تیتر اول تبدیل شده است.

ما از همه وجدان‌های آگاه می‌پرسیم؛ کدام حق، کدام عدالت، کدام عقل سلیم، کدام ضابطه فوتبال حرفه‌ای، کدام مقررات و کدام عرف اجازه می‌دهد بازیکنی را که با طی مراحل قانونی برای مدت یک‌سال به باشگاهی منتقل شده و نسبت به آن باشگاه تعهد قانونی و اخلاقی دارد، در زمانی که مسابقات لیگ در جریان است این گونه زیر فشار بمباران‌های تبلیغاتی قرار بدهند؟ کادر فنی و مدیران استیل‌آذین نیز، مانند علی کریمی و به ناحق، زیر چنین فشارهایی قرار گرفتند. این فشارهای غیرمنطقی سبب شده است که علی کریمی که در این لیگ بازیکن اخلاق هم شده بود، هدف کارت‌های زرد و قرمز داوران محترم قرار بگیرد و به اجبار، هفته‌ها محرومیت را باید تحمل کند. بدین‌ترتیب او و باشگاه استیل‌آذین، دچار زیان‌های سنگینی شده‌اند.

در این روزها تیم استیل‌آذین از همراهی ستاره تیم خود محروم است. مسئول این وضعیت کیست؟ ادامه این وضعیت به سود کیست؟ هیات‌مدیره باشگاه استیل‌آذین با توجه به آنچه که در بالا گفته شد و مطابق با قوانین و مقررات و قاعده عدل و انصاف، و با توجه به نیاز مبرم کادر فنی تیم به ادامه حضور علی کریمی در این تیم و با در نظر گرفتن برنامه‌ریزی‌های ما و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به منظور موفقیت در لیگ برتر و با احترام به هواداران پرسپولیس، اعلام می‌کند علی کریمی تا پایان فصل جاری در استیل‌آذین می‌ماند.

علی کریمی در پایان فصل مختار است اگر تمایلی به حضور در استیل‌آذین نداشته باشد و مدیران پرسپولیس نیز به حضور وی در این تیم اصرار داشته باشند، باشگاه استیل‌آذین به نفع پرسپولیس از دایره رقابت برای حفظ کریمی کنار خواهد رفت. ضمن اینکه اگر این بازیکن مایل به ادامه حضور در استیل‌آذین باشد، درهای این باشگاه به‌ روی وی باز است.»

کد خبر 95429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز