چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: موج اول ابتلاء به بیماری آنفلوانزای نوع A در چند روز گذشته بویژه در نیمه شمالی کشور رو به کاهش است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت ضمن اعلام این خبر درخصوص دلایل کاهش روند ابتلاء به این بیماری اظهار داشت: هماهنگیهای صورت گرفته میان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان بویژه تعطیلی موردی مدارس تاثیر زیادی درکاهش روند ابتلاء به بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور داشته است.

گویا با تشکر از مسئولین آموزش و پرورش به ویژه مدیران مدارس ابراز امیداواری کرد که با تعامات و هماهنگی‌های صورت گرفته روند ابتلاء به این بیماری بیش از پیش کاهش یابد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت همچنین در خصوص آخرین آمار مبتلایان به بیماری آنفلوانزای نوع A (H1N1) در کشور گفت: در هفته گذشته 509 مورد جدید ابتلاء به این بیماری داشت‌هایم که در مجموع تاکنون 2662 نفر به بیماری آنفلوانزای نوع A (H1N1) مبتلا شدهاند.

وی همچنین درخصوص موارد مرگ بر اثر این بیماری اظهار داشت: درهفته گذشته 20 مورد فوت بر اثر ابتلاء به بیماری آنفلوانزای نوع A گزارش شده است و علاوه بر آن 5 مورد فوت نیز مربوط به هفته‌های گذشته بوده است که پس از بررسی و تائید علت دقیق فوت براثر ابتلاء به بیماری آنفلوانزا نوع A (H1N1) به مجموع فوتشدگان افزوده شده است.

گویا تعداد موارد فوت بر اثر ابتلاء به بیماری آنفلوانزا نوع A (H1N1) را تاکنون 58 نفر در کشور اعلام کرد.

کد خبر 94994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز