گروه اجتماعی: شتاب تعطیلی مدارس به‌دلیل شیوع آنفلوانزای نوع A در کشور موجب شده تا مسئولان آموزش و پرورش پایتخت دست‌کم بپذیرند که آنفلوانزا در تهران هم هست و درصدد کم یا بی‌اهمیت جلوه دادن آن نباشند.

با وجود رد خبر تعطیلی مدارس از سوی آموزش و پرورش، خبرهای رسیده از نقاط مختلف کشور حکایت از تعطیلی مدارس دارد؛ تعطیلی یک مجتمع نابینایان در تهران، تعطیلی یک هفته‌ای همه مدارس کاشان، تعطیل شدن 370 مدرسه در اصفهان، تعطیلی برخی از مدارس سیرجان، آمل و...

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران در باره وضعیت آنفلوانزا در مدارس تهران به مهر گفت: 12 دانش‌آموز تهرانی به آنفلوانزای نوع A مبتلا شده‌اند. البته وی تصریح کرد که این بیماری در 6 هزار مدرسه شهر تهران تحت کنترل است و هیچ یک از مدارس ما را تهدید نمی‌کند.

هفته‌ای 3 تا 4 هزار مبتلا و افزایش تعطیلی

درحالی‌که رئیس آموزش و پرورش شهر تهران با صراحت از کنترل آنفلوانزای نوع A سخن گفت، وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در طول هفته حدود 3 تا 4 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا می‌شوند که نیمی از آنها زیر 24 سال هستند.

مجتمع استثنایی محبی تهران تعطیل شد

زکریا یازرلو رئیس آموزش و پرورش شهر تهران در عین حال که از تعطیلی موقت مجتمع استثنایی شهید محبی، در تهران به‌دلیل ابتلای 15 دانش‌‌آموز به آنفلوانزای فصلی خبر داد در عین حال باز هم به ایسنا گفت: تا‌کنون هیچ مدرسه‌ای در پایتخت به لحاظ ابتلای دانش‌آموزان آن به آنفلوانزای نوع A تعطیل نشده است.

شفافیت شهرستانی‌ها در اعلام تعطیلی مدارس

اعلام خبر تعطیلی مدارس شهرستان‌ها روند صعودی گرفته و ظاهرا بیش از هر چیزی برای مسئولان محلی سلامت شهروندان مهم است؛ موضوعی که در تهران فدای برخی مسائل دیگر شده‌است.

روز پنجشنبه هفته گذشته، فرماندار کاشان از تعطیلی مدارس ابتدایی، راهنمایی و مهدکودک‌های این شهرستان برای جلوگیری از خطر شیوع گسترده بیماری آنفلوانزای نوع A در بین دانش‌آموزان خبر داد.شبکه خبر نیز از تعطیلی 100مدرسه در سیرجان برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای نوع A خبر داد.

محمد حسین‌زاده، کارشناس تغذیه و بهداشت مدارس آموزش وپرورش سیرجان گفت: متأسفانه تعداد قابل ملاحظه‌ای از معلمان مدارس سیرجان نیز دچار آنفلوانزا شده و امکان حضور آنها در کلاس‌های درس وجود ندارد. به گفته وی، در بسیاری از شهرهای کشور از جمله کاشان، زاهدان، میبد، نائین و... همه مدارس تعطیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل نیز از تعطیل شدن 6 مدرسه به‌دلیل شیوع آنفلوانزای نوع A خبر داد.به گزارش ایلنا، اکبر لطفی همچنین گفت: بیش از 25 تا 35 درصد دانش‌آموزان این مدارس که در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بودند با تشخیص مدیر و مربی بهداشتی مدارس تعطیل شدند.

پاک کردن صورت مسئله

به‌دنبال انتشار خبر مرگ میلاد کاویانی در همشهری، رئیس آموزش و پرورش تهران مدعی شد که «میلاد کاویانی»، دانش‌آموز ایلامی بوده که امسال برای نخستین بار در تهران مشغول به تحصیل شده‌است.

شاید درج این خبر موجب شده که یازرلو اعلام کند: «این بیماری را در بین دانش‌آموزان انکار نمی‌کنم و اگر موردی باشد حتماً آن را اطلاع‌رسانی خواهم کرد.»

آموزش‌ دانش‌آموزان غایب مبتلا به آنفلوانزا

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران درباره آموزش دروس عقب‌مانده به دانش‌آموزانی که به‌دلیل ابتلا به آنفلوانزا غیبت داشته‌اند به مهر گفت: برای این دسته از دانش‌آموزان، آموزش‌های کپسولی و مکمل‌های آموزشی در نظر گرفته شده است تا دروس عقب‌مانده را جبران کنند.

کد خبر 94118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز