رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: کارت‌های معافیت خدمت سربازی از آذر ماه سال‌جاری به‌صورت هوشمند صادر می‌شود.

سردار محمدجواد زاده‌کمند گفت: نخستین سری کارت‌های هوشمند مربوط به معافیت‌های فرزند چهارم، (معافیت یک فرزند از خانواد‌ه‌ای که 3 فرزند آن خدمت کرده‌) خواهد بود.

وی با اشاره به فرایند رسیدگی به درخواست معافیت فرزند چهارم یک خانواده از خدمت، اظهار کرد: سیر مراحل بررسی مدارک مشمولان واجد شرایط این معافیت و دریافت تاییدیه اصالت کارت‌های پایان خدمت 3 برادر خدمت کرده، از زمان ثبت پرونده حداقل 3ماه و حداکثر 6ماه به طول می‌انجامد.

سردار‌زاده کمند با اعلام اینکه اکثر پرونده‌های ثبت شده در این رابطه مورد رسیدگی قرار گرفته و مراحل نهایی خود را می‌گذراند، افزود: کسانی که در فاصله زمانی صدور کارت معافیت نیازمند گواهی هستند، می‌توانند به مراکز وظیفه عمومی استان‌ها مراجعه و درخواست گواهی موقت کنند.

به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، شرط صدور گواهی موقت معافیت گذشت 3 ماه از زمان ثبت پرونده در دفاتر پلیس +10 است.

وی در رابطه با اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی نیز با اشاره به اینکه با اجرای اصلاحات انجام شده در قانون، تحول بسیار خوبی در وضعیت خدمتی سربازان صورت خواهد گرفت، گفت: خوشایند‌سازی‌ خدمت سربازی، افزایش شأن و منزلت سرباز، توانمندسازی سربازان در دوران خدمت و افزایش حقوق و مزایا و خدمات رفاهی برای سربازان از جمله نکات برجسته در قانون جدید خدمت وظیفه عمومی است.

کد خبر 91793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز