همشهری آنلاین: مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد 32 مورد جدید ابتلا به آنفلوآنزای آ و دو مورد مرگ و میر جدید به علت این بیماری درکشور رخ داده است.

به گزارش ایسنا دکتر عباس زارع نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت با اعلام این مطلب افزود: طی هفته گذشته با افزوده شدن 34 مورد جدید ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع H1N1) A) شمار مبتلایان به این بیماری به 391 مورد در کشور رسیده است.

وی، تعداد موارد فوت شده را چهار نفر اعلام کرد و گفت: علاوه بر دو مورد فوت قبلی که مربوط به خانمی 36 ساله و پیرمردی 96 ساله بوده است، دو کودک زیر دو سال نیز که زمینه بیماری مغزی نیز داشته‌اند، فوت شده‌اند.

وی توزیع سنی مبتلایان به بیماری آنفلوانزای جدید در کشور را بین 15 تا 34 سال اعلام کرد و گفت: 50 درصد مبتلایان به این بیماری مسافران بازگشته از حج، 26 درصد از طریق تماس با زائرین حج و بقیه موارد مربوط به مسافران بازگشته از تایلند و کشورهای اروپایی و آمریکایی و افراد در معرض تماس با این مسافرین را تشکیل می‌دهند.

زارع‌نژاد همچنین درخصوص وضعیت این بیماری در کشورهای منطقه مدیترانه شرقی اظهار داشت: در کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، عربستان با 4034 مورد ابتلا و 26 مورد فوت و کویت با 1797 مورد ابتلا در مقام‌های اول و دوم و پس از آن کشورهای عمان، قطر و مصر بیشترین موارد ابتلا را داشته‌اند.

وی با اشاره به این که در آسیا آمار ابتلا به این بیماری به شدت در حال افزایش است، گفت: در تایلند بیش از سه میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و در کشورهای ژاپن، هند و بنگلادش شاهد افزایش انفجاری بیماری هستیم.

وی افزود: در کشور ما نیز توزیع جمعیتی مبتلایان به این بیماری تقریباً مربوط به اکثر استان‌ها بوده و بیشترین موارد ابتلا در استانهای خراسان و تهران گزارش شده است.

زارع‌نژاد مسافرت‌های بیشتر هم‌ وطنان به خارج از کشور و خصوصاً حج و همچنین مسافرپذیر بودن این دو استان را دلیل ابتلای بیشتر به بیماری آنفلوانزا عنوان کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دستورالعمل فنی پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا در مدارس و دستورالعمل کنترل بیماری در مهدکودک‌ها و همچنین دستورالعمل‌های مربوط به مراکز نظامی، اماکن عمومی شهری، مراکز دانشگاهی، ادارات دولتی و غیردولتی و شرکتهای هواپیمایی و آموزش عمومی ابلاغ و ارسال شده است.

کد خبر 90736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز