جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت 11 سپتامبر (20 شهریور) اعلام کرد دست کم 3205 نفر از هنگام شروع همه‌گیری آنفلوآنزای خوکی در ابتدای امسال به علت این بیماری درگذشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اغلب مرگ‌ها ناشی از آنفلوآنزای خوکی در آمریکای شمالی و جنوبی با 2467 مورد مرگ و میر رخ داده است.

 منطقه آسیا - اقیانوسیه با 527 مورد مرگ و میر در رده بعدی و اروپا با 125 مورد تلفات در رده‌های بعدی قرار دارند.

 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ویروس جدید آنفلوآنزا آ اکنون رایج‌ترین شکل ویروس آنفلوآنزا در جهان بدل شده است،‌ و به سرعت جای دیگر ویروس‌های آنفلوآنزا را اشغال می‌کند.

 بر اساس پایگاه داده‌های سازمان جهانی بهداشت، 76 درصد ویروس آنفلوآنزا که از 23 تا 29 آگوست شناسایی شده‌ند،‌ از نوع ویروس پاندمیک آنفلوآنزا آ بوده‌اند.

 سازمان جهانی بهداشت همچنین یادآور شد که فعالیت ویروس جدید در بخش‌هایی از نیمکره شمالی،‌ که در آستانه وارد شدن به فصل سرد شیوع انفلوآنزا هستند، در حال افزایش است.

 به گفته سازمان جهانی بهداشت در مناطق گرمسیری در آمریکای جنوبی و آسیا، تعداد موارد ناشی از بیماری در حال افزایش است. کشورهایی مانند بولیوی، اکوادور، ونزوئلا، هند،‌ بنگلادش و کامبوج موارد بیشتری از ابتلا به آنفلوآنزای خوکی را گزارش کرده‌اند.

در مقابل به گزارش سازمان جهانی بهداشت در آمریکای مرکزی، منطقه کارائیب و مناطق معتدله آمریکای جنوبی شمار موارد عفونت آنفلوآنزا ظاهرا در حال کاهش است.

کد خبر 90188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز