جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت داروسازی نوارتریس 3 سپتامبر (12 شهریور)‌ اعلام کرد یک دوز واحد از واکسن آنفلوآنزای خوکی ساخت آن ممکن است باعث محافظت در مقابل این ویروس شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت سوئیسی نوارتریس اعلام کرد که آماده است یک میلیون دوز واکسن را پیش از پایان سال میلادی جاری تولید کند تا مانع گسترش شیوع آنفلوآنزای خوکی شود که تا به حال جان 2185 نفر را گرفته است.

این شرکت بزرگ داروسازی اعلام کرد در حال مذاکره برای تهیه واکسن جدید برای 35 کشور است و قرارداردی به ارزش 979 میلیون دلار برای ارائه واکسن با دولت آمریکا امضا کرده است.

 پیش از آن در روز پنج‌‌شنبه چین اعلام کرد که اولین واکسن تولید داخلی این کشور را مورد تایید قرار داده است که سازنده آن شرکت سینواک می‌گوید تنها با یک دوز موثر خواهد بود.

 ژانگ وی،‌ رئیس اداره ثبت داروها در سازمان غذا و داروی چین گفت "واکسن سینواک H1N1 به طور رسمی مورد تایید قرار گرفته است." به گفته او 9 شرکت چینی دیگر هم در حال تولید واکسن هستند.

 سازمان جهانی بهداشت کار پژوهشگران در چین در زمینه آنفلوآنزای خوکی را ستود و اعلام کرد ممکن است چین به اولین کشوری بدل شود که جمعیتش را در مقابل پاندمی محافظت می‌کند.

 تا به حال کارشناسان معتقد بوده‌اند که دو دوز واکسن برای محافظت در مقابل عفونت ویروس آنفلوآنزای آ (H1N) ضروری است،‌ و این امر ممکن است بر باعث ایجاد فشار بر منابع محدود واکسن شود.

 اما کارآزمایی‌هایی بالینی شرکت نوارتریس و شرکت‌های چنین نشان داده است که دوز واحد واکسن هم ممکن است،‌ موثر باشد، و به این احتمال ایجاد کمبود خطرناک واکشن در ماه‌های آینده کاهش می‌یابد.

 تایید واکسن تک‌دوزی شرکت سینوواک تنها چند روز پس از ان صورت می‌گیرد که وزارت بهداشت چین هشدار داد که با بازگشت صدها میلیون دانش‌آموز در این کشور به مدرسه‌های‌شان در این هفته در آستانه شروع فصل سرد،‌ امکان شیوع گسترده بیماری در این کشور وجود دارد.

کد خبر 89462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز