36 غرفه در مجموع میادین و بازارهای سازمان میادین میوه‌و تره‌بار، ‌به‌صورت اختصاصی میوه بسته‌بندی عرضه می‌کنند.

حسین صفایی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اظهار داشت: تمام غرفه‌های میوه نمونه، ‌موظف به عرضه بخشی از محصولات خود به‌صورت بسته‌بندی هستند و با افزایش تعداد بازارها و میادین، تعداد غرفه‌های عرضه میوه بسته‌بندی نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت بسته‌بندی کردن میوه افزود: اجرای طرح بسته بندی محصولات کشاورزی در کشورهای توسعه‌یافته باعث شده میزان ضایعات میوه و تره‌بار در این کشورها به کمتر از 10‌کیلوگرم در هر تن برسد که این میزان هم‌اکنون در کشور، حدود 250‌کیلوگرم در هر تن است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار، استقبال از میوه بسته‌بندی شده در مناطق مختلف تهران را متفاوت خواند و بیان داشت: در منطقه یک، 30‌درصد از سهم عرضه میوه، به میوه بسته‌بندی اختصاص یافته و در منطقه 20، تنها 5‌درصد از میزان فروش میوه، به میوه بسته‌بندی اختصاص دارد، به‌طوری‌ که این مناطق به‌ترتیب بیشترین و کمترین استقبال را از عرضه میوه بسته‌بندی شده داشته‌اند.

براساس این گزارش در حال حاضر میوه و محصولات کشاورزی در بازارهای سازمان، در انواع بسته‌بندی شامل جعبه مقوایی، شانه کاسه دار مقوایی‌، ظرف یک‌بار مصرف، توری با در منگنه‌ای و... عرضه می‌شود.

کد خبر 90016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز