گروه اقتصادی: وزرای پیشنهادی تعاون و صنایع، در ادامه حضور وزرای پیشنهادی در میان فعالان بخش خصوصی، به ارائه برنامه‌های خود در جمع اعضای اتاق بازرگانی پرداختند.

در نشست  وزیر صنایع در جمع فعالان اقتصادی بخش خصوصی، ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی صنایع و واحدهای تولیدی، سایر مسائل را تحت‌الشعاع قرار داد. در این نشست دکتر نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی ایران درخواست‌های بخش خصوصی را در قالب سؤالاتی از محرابیان مطرح کرد.

نهاوندیان گفت: اقتصاد کشور به‌دلیل مسائل برون‌گاه از قبیل تحریم‌ها، بحران نقدینگی و بحران اقتصاد جهانی با شرایط دشواری مواجه است. در بخش نساجی، خودروسازی، قطعه‌سازی و غیره مشکلات زیادی وجود دارد و واحدهای تولیدی مشکل فروش محصول دارند. ضمن اینکه در صادرات نیز مشکلاتی وجود دارد.

از وزیر صنایع انتظار می‌رود که برای حل این مشکلات برنامه‌ای ارائه دهد تا بتوان به حل‌ آن امیدوار بود. نهاوندیان با اشاره به محدودیت بانک‌ها در اعطای تسهیلات به بخش تولید، عنوان کرد: وزیر صنایع بسته حمایتی برای این بخش درنظر گرفته بودند، سؤال ما این است که این بسته چه بخشی از تولید و صنعت را پوشش داده است و برنامه جدید وزیر برای بحران مالی واحدهای تولیدی چیست.

اصلاح قانون حمایت از صنایع، مشکل تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و تشکیل کارگروه متخصص در مورد صنایع دریایی مباحثی بود که از سوی سایر اعضای اتاق بازرگانی مطرح شد.

مطالبات بخش خصوصی از بخش تعاون

محمد عباسی، عصر شنبه به دیدار با فعالان بخش خصوصی کشور در محل اتاق ایران رفت. در این دیدار، رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه دولتی‌شدن خطری است که همواره تعاونی‌ها را تهدید می‌کند، گفت: در برخی کشورها، تعاونی‌ها ابزاری در اختیار دولت‌ها هستند و این نگرانی وجود دارد که اقتصاد شبه دولتی که از کارایی بخش خصوصی محروم است و نظارت دولت هم بر آن نیست، شکل بگیرد.

وی افزود: برنامه شما برای جلوگیری از دولتی شدن تعاونی‌ها چیست؟ دکتر نهاوندیان همچنین از وزیر پیشنهادی تعاون خواست تا برنامه خود را برای همکاری 2بخش مهم خصوصی و تعاونی ارائه دهد.

کد خبر 89106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز