جمعه ۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت ژاپن جمعه اعلام کرد، بیکاری در این کشور 0.3 درصد در ماه ژوئیه افزایش یافت و بدین ترتیب پس از جنگ جهانی دوم رکورد 5.7 درصدی را ثبت کرد.

خبرگزاری آلمان از توکیو گزارش داد، با وجود داده‌های اقتصادی اخیر مبنی بر اینکه این کشور در حال خروج از بدترین رکود اقتصادی در دوره پس از جنگ به سر می‌برد، ارقام اخیر می‌تواند ضربه دیگری به حزب حاکم دموکراتیک تارو آسو، نخست‌وزیر ژاپن در آستانه انتخابات سراسری روز یکشنبه باشد.

وزارت امور داخلی و ارتباطات در گزارش اولیه‌ای اعلام کرد، نرخ رسمی بیکاری ژاپن در ماه ژوئیه رکورد 5.7 درصدی زد و تعداد بیکاران به 1.03 میلیون نفر رسید. این رقم نسبت به ماه مشابه سال گذشته 40.2 درصد افزایش یافت که به معنای بیکاری3.59 میلیون نفر است.

دولت گزارش داد، فقط 42 شغل برای 100 جویای کار موجود است.

در حالی که داده‌های اخیر نشان می‌داد اقتصاد ژاپن در مسیر احیا قرار دارد، نرخ بیکاری نشانگر ان است که شرکت‌های داخلی، به ویژه تولیدکنندگان همچنان در تلاش برای تنظیم هزینه‌های کارکنان خود هستند.

شمار افراد شاغل در بخش تولید با ریزش 1.06 میلیون نفری در ماه ژوئیه به 10.39 میلیون نفر رسید.

تحلیلگران انتظار دارند نرخ بیکاری که در ماه ژوئن 5.4 درصد بود، روند افزایشی خود را نسبت به 4.1 درصد ماه ژانویه ادامه داده و تا پایان سال جاری میلادی به شش درصد برسد.

کد خبر 88856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز