چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما‌، رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید میزبان سلف خود شد.

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، در این دیدار بیل کلینتون به تشریح سفر اخیر خود به کره شمالی پرداخت که روز چهارم اوت به آزادی دو خبرنگار بازداشتی آمریکایی در این کشور انجامید.[هدف واقعی سفر کلینتون به کره]

رییس جمهور اسبق آمریکا در پیونگ‌یانگ با کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی ملاقات کرده بود، اما پس از بازگشت به آمریکا همراه با خبرنگاران آزادشده درباره این سفر اظهارنظر علنی نکرد.

بخشی از این جلسه با حضور کارشناسان مسایل سیاست خارجی و مقامات عالیرتبه اطلاعاتی برگزار شد، اما هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در این جلسه شرکت نکرد.

دیدار خصوصی کلینتون با اوباما حدود یک ساعت در کاخ سفید به طول انجامید. سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت اوباما از "عملیات بشردوستانه" کلینتون تقدیر کرده است، اما جزییات بیشتری در این خصوص ارایه نداد.

برای جاسوسان آمریکایی بسیار اهمیت داشت که اطلاعات دست اولی را از بیل کلینتون درباره وضع جسمانی و شیوه حکومتداری کیم جونگ ایل دریافت کنند.

کاخ سفید اعلام کرده بود سفر ماه اوت کلینتون به ابتکار شخصی وی انجام گرفته و او حامل هیچ پیامی از اوباما برای رهبری کره شمالی نبوده است.

کد خبر 88169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز