همشهری‌آنلاین: چهل و پنجمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان "رُوو دو تهران"، وابسته به موسسه اطلاعات، در صد صفحه منتشر شد

مجله تهران، در پرونده ماهِ این شماره به موضوع نجوم و تاریخچه مطالعات نجومی در ایران پرداخته است. "تاریخ نجوم در دوره ساسانی و اوایل دوره اسلامی، رصدخانه مراغه، رصدخانه اُلغ‌بیگ در سمرقند، مصاحبه‌ای با محمد حیدری ملایری، ستاره شناس ایرانی، وضعیت کنونی نجوم در ایران، گفتگویی با استاد یوسف ثبوتی، پدر اخترفیزیک مدرن در ایران و رصدخانه ملی ایران مقالات این بخش می‌باشند.

در بخش فرهنگ، گزارش تصویری از فعالیت هنری گروهی از مددجویان در برلین و مقالاتی تحت عنوان نرگس خاتون و امام حسن عسگری(ع)، روزبه زرین کوب برنده نخستین دوره جایزه "سعی مشکور"، رد مدرنیته در دنیای تخیلی موندو اثر ژان ماری لوکله زیو و شازده کوچولو اثر سنت اگزوپری و گزارشی از دو نمایشگاه برگزار شده در پاریس گنجانده شده است.

در بخش ادبیات مقالاتی با عنوان نقش طبیعت در شعر سهراب سپهری، مرصادالعباد اثر نجم الدین رازی و تاریخ ادبیات ایران در قرن دهم و یازدهم می‌خوانیم.

بخش شعر به معرفی پرویز ناتل خانلری و چند نمونه از اشعار او پرداخته است. در بخش داستان، قسمتی از کتاب چهل نامه ی کوتاه به همسرم، اثر نادر ابراهیمی آورده شده است.

علاقمندان می‌توانند مطالب و مقالات خود را جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیک mail@teheran.ir  ارسال و پیشنهادات خود را با شماره تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح نمایند

کد خبر 86561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز