همشهری‌آنلاین: هفتاد و هفتمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان "رُوو دو تهران"Revue de Téhéran وابسته به موسسه اطلاعات، در صد صفحه منتشر شد

teheran

مجله تهران، در ویژه نامه این شماره، به موضوع طب سنتی ایران پرداخته است.

"نگاهی به طب سنتی اسلامی-ایرانی"، "تأثیر طب النبی (ص) و طب ائمه (ع) بر پزشکی سنتی"، "اصول طب سنتی ایران باستان بر پایه آموزه های اوستا"، "تغذیه سنتی: مفهوم سرد و گرم و طبیعت خوراکی‌ها"، "معرفی گیاهان دارویی مورد استفاده در طبابت ایرانی"، "مدارس حکیمی در ایران"، "محمد ابن زکریای رازی، برجسته ترین پزشک تمدن اسلامی" و "زیبایی و بیماریهای پوست: روشهای درمانی سنتی" عناوین مقالات این بخش می باشند.

در بخش فرهنگ، مقالاتی با عنوان "عشق الهی در قرآن، بر اساس تفسیر المیزان علامه طباطبایی"،"دیوها، موجودات موهوم و پهلوانان" و "گزارشی از نمایشگاه سینمایی فرانسه" گنجانده شده است. در بخش میراث، آبشارهای لرستان و رسم باستانی نوروز معرفی شده است.

علاقمندان می توانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیکی mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با شمارة تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح نمایند.

کد خبر 163671
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز